Nem hiába vártak sokat a Williams csapat vezetői a Szingapúrba hozott újításoktól, ugyanis Rubens Barrichello fantasztikus teljesítményt nyújtva végül a hatodik rajtkockát szerezte meg, így komoly esélye van a pontszerzésre.
A brit istálló másik versenyzője, Nico Hülkenberg viszont nem jutott be a Q3-ba, és az öthelyes rajtbüntetését figyelembe véve csak a17. pozícióból vághat neki a szezon egyetlen villanyfényes futamának. Vélhetően csodára lesz szüksége a GP2 tavalyi bajnokának ahhoz, hogy pontszerzőként zárja az idei 15. nagydíjat.
A szabadedzések eredményei alapján joggal bízott abban a Williams csapata, hogy az utóbbi versenyekhez hasonlóan mindkét pilótája bekerül a Q3-ba az időmérőn. A Szingapúrba hozott újítások – új első szárny, diffuzór, padlólemez – egytől egyig beváltak, és még arra is láttak esélyt a csapatvezetők, hogy a váltócsere miatt öthelyes rajtbüntetést kapó Hülkenberg is képes lesz olyan eredmény elérésére, hogy maradjon esélye a futamon való pontszerzésre. Végül a rászoruló gyermekekért is versenyző csapat – a HELL Energy logója mellett a szegény gyermekekért küzdő alapítvány logója is látható a kocsijukon – csak félig váltotta be a reményeit az időmérőn. Rubens Barrichello egészen fantasztikusan száguldott a szűk utcai pályán, és a hatodik rajtpozícióból várhatja a vasárnapi startot. Teljesítményéről mindent elárul, hogy csak az az öt pilóta tudott gyorsabb lenni nála, aki hatalams csatát vív a világbajnoki címért. A rutinos brazil versenyző joggal bízik a pontszerzésben, viszont csapattársa legfeljebb a csodában bízhat. Nico Hülkenbergnek ugyanis csak egy kis szerencse, azaz hét tized hiányzott ahhoz, hogy bejusson a Q3-ba. A GP2 tavalyi bajnoka így a 12. időt érte csak el, ám büntetése miatt csak a 17. helyről vághat neki a versenynek.
Sam Michael, technikai igazgató örömmel tapasztalta, hogy a Szingapúrba hozott fejlesztések teljes mértékben beváltak. „Fantasztikus teljesítményt nyújtott Rubens az időmérőn, és a teljesítménye egyértelműen bebizonyította, hogy az újításaink remekül beváltak. Sajnos Nico Q3-ba jutása kevesebb, mint egy tizeden múlt, pedig megérdemelte volna a legjobbak közé jutást, mert egész hétvégén nagyon gyorsnak bizonyult. De nincs még veszve semmi, hisz pontosan tudjuk, egy utcai pályán nagyon sok minden megtörténhet a futam alatt.”
Rubens Barrichello (6. rajthely: Q1 – 1:48.183, Q2 –1:47.019, Q3 – 1:46.236) a szombat délelőtti szabadedzésen a középmezőny élén végzett – 12. lett 1:50.503-as idővel -, és a csúcssebessége sem volt rossz, hisz a 286,1 km/h-s eredmény a hetedik legjobb volt a mezőnyben. Barrichello aztán az időmérőn bebizonyította, még mindig ő az egyik legjobb pilóta az F1-ben. Végig parádésan vezetett, és végül a Q3-ban az öt világbajnoki aspiráns mögött ő szerezte meg a 6. rajtpozíciót a csapat magyar támogatójának, a HELL Energy-nek a legnagyobb örömére. A brazil teljesítményét látva minden esélye meg van arra, hogy a versenyen akár nagy meglepetést okozzon. Főleg annak tükrében, hogy mindhárom szektorban a legjobbak közé tartozott – a harmadikban az ötödik időt autózta -, és a csúcssebességet vizsgálva a második leggyorsabb volt a 289,3 km/h-s sebességével. „Először is szeretnék köszönetet mondani az egész csapatnak, hisz abszolút beváltak azok az új alkatrészek, amik az autómra kerültek. Ugyan egyre magasabbak velünk szemben az elvárások, és azt hiszem, megint sikerült bizonyítanunk, hogy a legjobbak közé tartozunk, és a mai teljesítményünk jó alapot jelent a vasárnapi versenyre.”
Nico Hülkenberg (12. idő, de a büntetés miatt 17. rajthely: Q1 – 1:47.984, Q2 – 1:47.674) szombat délelőtti gyakorláson már közelített az általa fontosnak tartott tökéletes körhöz, ráadásul a csúcssebessége – 289 km/h – a második volt az egész mezőnyben. A hetedik legjobb időt érte el – 1:49.307 -, az első szektorban a legjobbak közé tarozott, és a megtett 17 kör alatt megpróbálta megtalálni az időmérőre a legjobb beállításokat. A kvalifikációs tréningen aztán nem tudta megismételni délelőtti teljesítményét, és hét századmásodperccel elmaradt a Q3-tól. Mivel a váltócseréje miatt öthelyes rajtbüntetést kapott korábban, így hiába végzett az időmérőn a 12. helyen, csak a 17. rajtkockából vághat neki a 61 körös versenynek. Egyetlen esélye az lehet, hogy az autó csúcssebességével nincs gondja – 288 km/h-s tempóra volt képes -, így némi csoda segítségével odaérhet a pontszerző 10. pozíció környékére. „Nagyon frusztrált vagyok az időmérőn történtek miatt. Teljesen érthetetlen számomra, hogy az az autó, amelyik egész hétvégén versenyképes volt, és folyamatosan a legjobb tízbe tartozott, erre nem jutok be vele a Q3-ba. A kvalifikációs tréning második szakaszában éppen a gyors körömben előbb lassítanom kellett Sutil miatt, majd jött a sárga zászló. Ám még így is lett volna egy lehetőségem, ám akkor már gondjaim voltak a kocsi egyensúlyával. Nem adom azonban fel, keményen harcolni fogok a futamon. Tudom, hogy itt nehéz előzni, de ki fogok minden adandó alkalmat használni az előrébb jutásra, mert az autó sebességével nincs semmi probléma.”
Forrás: Anderson Communications