Hamilton kiesése tarkította az éjszakai futamot

image

Fernando Alonso duplázott, a monzai győzelme után Szingapúrban is őt intették le elsőnek a Forma-1-es világbajnokság Szingapúri Nagydíján. A spanyol mögött a Red Bull párosa, Sebastian Vettel és Mark Webber végzett, míg Lewis Hamilton Olaszországhoz hasonlóan megint nem ért célba.

A győzelemért Alonsónak egyetlen vetélytársa volt Vettel személyében. A fiatal német végig négy másodpercen belül autózott a spanyolhoz képest, de nem tudott igazán komoly előzési kísérletet tenni. A rajtot ugyan Vettel kapta el jobban, de Alonso kihasználta a pozíciós előnyét, és elsőként fordult az első kanyarba. Sőt mi több, a versenyen végig ő állt az első helyen, és mivel ehhez hozzátette a versenyben futott leggyorsabb kört is, Grand Slamet ért el, és teljesen megérdemelten nyert. A mögötte szorosan befutó Vettelre sem lehetett panasz a hétvégén, nagy küzdelemben lett második.

A harmadik helyet a sokat kockáztató Mark Webber szerezte meg, aki nagyon hamar kijött a kerékcseréjére. Így átmenetileg visszaesett a 11. helyre. Azonban a szűk pálya ellenére nem ragadt be a lassabb autók mögé, Tom Glockot, Kamui Kobajasit és Michael Schumachert is megelőzte, így amikor a McLarenek kijöttek a kerékcserére, Webber mögé jöttek vissza. Az ausztrálnak még egyszer meg kellett küzdenie a dobogóért Hamiltonnal, de a brit járt pórul az ütközésnél. Hogy ki okolható az összekoccanásért? Először is Lucas Di Grassi, aki nagyon rutintalanul oldotta meg az elengedést, így kerülhetett Hamilton Webber mellé. A kanyaríven mind az ausztrál, mind a brit keményen odatette magát – mivel Hamilton nem fejezte be az előzést a kanyar előtt, Webbernek joga volt védenie a pozícióját. A versenybírók is egyszerű versenybalesetnek látták az esetet, és maga Hamilton sem hibáztatta listavezetőt. Hamiltont a dupla nullája érzékenyen érinti a vb-címért folytatott harcban, de még messze nem úsztak el az esélyei. Ahogy csapattársának, Jenson Buttonnek sem, aki egy újabb látványtalan, de megbízható versenyt futott, és a negyedik helyen ért célba.

Az ötödik helyet még a rajtnál bukta el Rubens Barrichello, ott előzte meg őt Nico Rosberg és Robert Kubica is. Rosberg és Barrichello be is hozták az autót az 5-6. helyre, Kubicának viszont egy extra kiállásra ki kellett mennie a boxba, így átmenetileg a pontszerző helyeken kívülre került. Ezután azonban az autóján lévő frissebb gumiknak köszönhetően megelőzte sorrendben Sebastien Buemit, Vitaly Petrovot, Felipe Massát és Nico Hülkenberget, majd a Webber-Hamilton incidens helyén Adrian Sutilt is, mintegy megmutatva, hogyan kell ott kívülről elmenni. Bár Kubicának benne volt a versenyben a hetedik helyett egy hatodik pozíció is, ezek az előzések legalább annyit érnek a lengyel pilóta általános megítélésében, mint az a két pont.

Az utolsó pontszerző helyeken Sutil, Hülkenberg és Massa értek célba. Sutil egy reménytelennek tűnő hétvégén mentett pontot a Force Indiának, amelynek nem ízlett a pálya. Sutil sokáig szenvedett a Virginnel meglepően jó pozícióban hajtó Glockkal, viszont remekül védekezett Hülkenberggel szemben. Az, hogy Kubicát nem tudta tartani, nem róható fel neki. Végül azonban nem nyolcadik lett, csak tizedik – a verseny után pályaelhagyásért kapott egy 20 másodperces büntetést. Hülkenberg így a nyolcadik helyre lépett elő, míg Massa a kilencedikre. Aztán Hülkenberget is megbüntették Petrov meglökéséért, így Massa, Sutil, Hülkenberg lett a sorrend. Mind a Williams, mind a Force India csapat fellebbezett a döntés ellen.

Petrov lehetett volna a kilencedik, de őt még pont lekörözte Alonso és Vettel az utolsó körben, míg Sutilék hármasát már nem. Ezzel teljessé vált az orosz hétvégi balszerencséje – korábban három pozíciót is vesztett, épp Sutillal, Hülkenberggel és Massával szemben, amikor Hülkenberg egy előzési kísérletnél meglökte.

Az időmérő edzésen biztató volt a Toro Rossók tempója is, ám végül nem sikerült pontot szerezniük. Jaime Alguersuari hiába szerezte meg a 11. rajtkockát, csak a boxutcából tudott végül indulni, Buemi pedig ugyanúgy nem tudott előzni a Sutil-féle vonatban, mint ahogy más sem.

Megint borzasztó versenye volt Michael Schumachernek. A hétszeres világbajnoknak nem volt meg a tempója, hogy a kötelező boxkiállás után Sutilék elé jöjjön vissza, majd beragadt a Lotust vezető Kovalainen mögé pár kör erejéig, végül a visszatérő Heidfeld kilökésével tette teljessé a versenyét. Heidfeldet tavaly is kiütötték Szingapúrban a versenyből (itt ért véget az emlékezetes célbaérési sorozata), idén sem járt több szerencsével. Nem ért célba a Sauber másik pilótája sem. Kobajasi sokáig Schumacher mögött haladt, majd meglökte és megelőzte, csak hogy egy körrel később a falhoz csapódjon. Nem a japán hétvégéje volt ez.

Az új csapatok versenyzői közül Glock állt pontszerző helyen is, majd sokáig tartotta a 11. pozíciót Sutillal szemben – végül kiállni kényszerült. Csapattársa, Di Grassi volt az egyetlen a hátsó hatosból, aki befejezte a versenyt, két kör hátrányban. A Lotusnál Trulli féltáv után valamivel állt ki, míg a jó versenyt futó Kovalainen autója az utolsó előtti körben gyulladt ki – a finn nyugodtan megállt a fal mellett és maga oltotta el az égő autót, igen veszélyes helyről. A Hispaniánál egyértelműen Klien volt a gyorsabb egész hétvégén, és bár az autója nem bírta végig a versenyt, mai vezetése alapján nem kizárt, hogy látjuk még a Forma-1-ben. Senna produkciója sokkal gyengébb volt, ráadásul rendre feltartotta az őt lekörözni készülőket, végül Kobajasi autójának roncsába csapódott – előtte Klien könnyedén ki tudta kerülni az akadályt.

A vb-pontversenyben továbbra is Webber vezet, de az elmúlt két futamon egyáltalán nem volt versenyben a futamgyőzelemért. Alonso már második, Hamilton, Vettel és Button előtt. A címvédőnek éppen egy futamgyőzelmi, 25 pont a hátránya Webberrel szemben. Folytatás két hét múlva, Suzukában.

 

Koczó Dávid