A 32. Dakaron a GarZonE OffroadSport Cz csapatot a 6. szakaszig követhettük figyelemmel, napról napra, percről percre, majd egyszer csak megszűnt a jeladás.
Egészen másnap reggelig nem jöttek információk Dél-Amerikából. Mindenki csak találgatott, vajon újra a technika ördöge tréfálkozik-e a csapattal. Sajnos délután megérkezett a hír, a Zapletal – Ouředníček páros balesetet szenvedett, és a pilótát kórházba szállították.
A találgatások, és a rémhírek megelőzése érdekében telefonon kerestük meg a navigátort, mesélje el, mi is történt, és mi a helyzet a pilótával, a csapattal, és az autóval.
GarZone: Tomás, először is, Te jól vagy?
Tomás: Én épségben kiszálltam az autóból, de nekem is rettenetesen fáj a hátam, pont ott, ahol Míreknek, de szerintem egy masszázs majd helyre teszi.
GarZone: Mi történt a szakaszon, emlékszel mindenre?
Tomás: A pályán több irányból lehetett érkezni a helyszínre, és több nyom is vezetett ki. Egy jól látható terepen mentünk, ami nyílt és egyenes volt, a sebességünk kb. 90-100 km/h lehetett. Majd egy bukkanóra érkeztünk és mögötte egy kráter volt, de olyan, aminek van egy újabb, lépcsőzetes mélyedése, ami kb. 10 méter mély volt. Elkerülhetetlen volt a baleset mert egyszer csak elfogyott az út alólunk. Mírek már csak annyit tudott javítani a lehetetlennek tűnő helyzeten, hogy fék helyett még inkább gázt adott, ezzel egy kicsit irányítva az esést. Az volt a nagy szerencsénk, hogy az autó kerékre érkezett. A becsapódás miatt viszont az én oldalamon az első futómű teljesen megsemmisült.
GarZone: A közvetítésen láttuk, hogy mentőhelikopter áll az autótok mellett, és az első hírek szerint Zapi komolyan megsérült.
Tomás: Sajnos ezek a hírek valósak, Míreknek egy csigolyája törött, de szerencsére semmilyen más életfontosságú szerve nem károsult, és az idegpálya is sértetlen. Tegnap még úgy volt, hogy aznap műteni kell, de a speciális szállító járműnek leszállási gondjai akadtak, így fél napot csúszott Mírek átszállítása. A mostani információk szerint Mireket chilei idő szerint ma délután műtötték meg, és az orvosa a következő 48 órában állandó felügyelet mellett az intenzív osztályon tartja.
Ha minden rendben lesz akkor két nap múlva megtudhatjuk, hogy Mírek mikor kerül szállítható állapotba. Előzetes információk szerint könnyen előfordulhat, hogy még három hetet itt kell töltenie a kórházban.
GarZone: Köszönöm, ez lett volna a következő kérésem. Mondd, veled és a csapattal mi lesz az elkövetkező napokban?
Tomás: Igazán még semmi konkrétat nem tudok, minden nagyon képlékeny, és napról napra változik minden az információk függvényében. A jövőbe még abszolút nem gondolkodunk, sem a következő szezonról. Annyi biztos, az autót üzemképes állapotba helyeztük, és folytatjuk az utat a Dakarosokkal égész Chiléig. Komolyan, nem tudom pontosan hogy s miképp alakul minden, még az sem biztos, én mikor repülök haza.
GarZone: Köszönjük, hogy ilyen nehéz helyzetben is időt szakítottál ránk, hogy mindent elmeséltél. Szorítunk értetek, és szurkolunk Zapinak, hogy a műtétje jól sikerüljön, és mielőbb felépüljön.
GARZONE RACING
Az XLsport szerkesztősége jobbulást, és mielőbbi gyógyulást kíván!