Mozgalmas hétvégén van túl Kiss Pál Tamás, amelyben az egyetlen negatívum talán az volt, hogy a sok-sok pozitívumot és a jó nyerstempót most nem tudta egy győzelemre, vagy egy dobogós eredményre váltani. Két 5. hely pályafutása első Auto GP hétvégéjén így is megsüvegelendő teljesítmény, főleg úgy, hogy az ex-Forma-1-es pilóta, Narain Karthikeyannál is végig gyorsabb volt.
Kiss Pál Tamás az első futamon elért 5. helyezésének hozományaként a 4. helyről kezdhette meg az Auto GP World Series fordított rajtrácsos második futamát, melyet vasárnap délután, a WTCC két futama között rendeztek a Hungaroringen. Az MLR 71 csapat színeit erősítő magyar pilótának tehát néhány perccel Michelisz Norbert fantasztikus 2. helye és pódiumon való ünneplése után kellett autóba pattannia, hogy megpróbálja tovább fokozni a több tízezres magyar szurkolósereg örömét.
A rajttal azonban megint gondjai adódtak, így az első kanyarban már csak 7.-ként fordult el. Innentől kezdve hihetetlenül eseménydús versenyt produkált. Előbb a 2. körben Riccardo Agostinit megelőzve feljött a 6. helyre, majd okos stratégiát választva a kör végén máris letudta kötelező egy bokszkiállását és kerékcseréjét. Ezzel ugyan átmenetileg visszaesett a 13. helyre, ám innentől végig saját tempójában haladhatott, és az előtte siető Kimiya Satóval – a bajnokság éllovasával és a reggeli futam győztesével együtt – megkezdhette a felzárkózást a többiekre.
Ahogy álltak ki a versenyzők a következő körökben a bokszba, úgy lépdelt Tamás egyre előrébb és előrébb a mezőnyben. Miután az utolsó versenyző is túl volt kerékcseréjén, a magyar pilóta a 6. helyen találta magát, majd néhány körrel a leintés előtt Satót is megelőzte egy gyönyörű manőverrel, így feljött az 5. helyre. Mögötte a bajnokság éllovasa, előtte a volt Forma-1-es pilóta, Narain Karthikeyan – nem rossz társaság!
A miskolci versenyző a végén kis híján indiai riválisát is megfogta (az utolsó előtti körben több mint egy másodpercet hozott rajta), ám sajnos elfogytak a körök, így hiába volt végig rendkívül versenyképes a tempója, az első futamhoz hasonlóan ezúttal is be kellett érnie az 5. hellyel. A szombati nap után titkon győzelemben, dobogós helyezésben reménykedett, ezért némileg csalódott volt a nap végén, de azért a pozitívumokat is képes volt meglátni hétvégéjében.
„A rajtnál picit túl optimista voltam a fordulatszámmal, ráadásul a poros oldalról rajtoltam, így túlpörögtek a kerekek. Próbáltam utána az első két kanyarban okosan helyezkedni, hogy minimalizáljam a veszteséget, de így is visszacsúsztam a 7. helyre. Az első körökben nem nagyon tudtam támadni az előttem levőket, mivel úgy állítottuk be az autót, hogy a verseny vége felé legyek igazán gyors. Ez valamelyest be is jött, hiszen a végén két autót is majdnem meg tudtam előzni, úgy gondolom, hogy ez volt a verseny egyik legizgalmasabb pontja” – mesélte a futamot követően Tamás, aki szombaton az időmérő edzést még a 2. helyen zárta.
„Végig a történések középpontjában voltam, sok csatának voltam részese, ami jó volt. Mindenki láthatta, hogy a tempóm megvan, a többihez, a csapattal és az autóval való tökéletes összeszokáshoz pedig egyszerűen időre van szükség. Csalódott vagyok, hogy nem nyertünk, de bízom benne, hogy meg tudtam mutatni a bennem rejlő lehetőségeket, és lát majd ebben valaki fantáziát. Egy futamgyőztest és a bajnokság éllovasát megelőzni mindig különleges érzés, főleg úgy, hogy az egyetlen apró hibáját rögtön ki tudtam használni. Láthatta a többi csapat is, hogy nem félek előzni és odatenni az autót akkor, amikor kell” – árulta el a magyar pilóta, aki végül a hétvége összegzéseként elmondta:
„Úgy érzem, hogy a maximumot kihoztam az autóból, versenytempóban mindenképp, a bokszkiállás és a rajt, ahol még talán nem működtem tökéletesen sem én, sem a csapat. Az első futamot sajnálom igazából nagyon, mert úgy érzem, ott akkor is felállhattam volna a dobogóra, ha csak egy picit lassabb bokszkiállással behozzuk az autót a célba a helyünkön, ott, ahová a tempónk jó volt. Örülök, hogy ilyen erős mezőny gyűlt össze, és egy F1-es pilótával is összemérhettem az erőmet, azt hiszem, nyugodtan lehetek rá büszke, hogy egész hétvégén gyorsabb tudtam lenni nála. Örülök, hogy itt lehettem és újra versenyezhettem, remélem, hamarosan újra lehetőségem lesz bizonyítani, vagy itt, vagy egy másik sorozatban.”
„A vágyam az lenne, hogy egyszer tényleg egy igazán topcsapatban bizonyíthassak, de addig is próbálom kihozni mindig az adott lehetőségeimből a maximumot. Köszönöm mindenkinek, aki segített abban, hogy elindulhassunk ezen a hétvégén: a szervezőknek, a csapatnak, a támogatóinknak és persze a nézőknek, akik fantasztikus hangulatot teremtettek a lelátókon. Bízom benne, hogy lesz ennek még folytatása, és a közeljövőben több Auto GP-futamon is rajthoz tudok még állni. Emellett a World Series by Renault 3,5 hungaroringi futamán is mindenképp szeretnék majd elindulni. Remélem, hamarosan újra találkozunk!” – tette hozzá végül egy mosoly kíséretében Kiss Pál Tamás.