Az első, de nem az utolsó közös futam

Az első, de nem az utolsó közös futam

MARICSEK RACING TEAM – XI. Suzuki-Kaiser Ózd Rali, 2013. május 12.

Csegezi Ákos – Csáki Richard, Mitsubishi Lancer Evo VI

Másfél év kihagyás után nem lehet panasza Csegezi Ákosnak a XI. Suzuki-Kaiser Ózd Ralin nyújtott teljesítményére. A Maricsek Racing Team pilótája a Meghívásos kategóriában, oldalán Csáki Richarddal vágott neki a Rali Túra Bajnokság mezőnye számára kiírt viadalnak. Ákos az apróbb műszaki gondok ellenére fennakadás nélkül teljesítette a végeredményt kialakító 4 gyorsasági szakaszt. A Csegezi-Csáki duót a végén etappá nyilvánított 5. szakaszon, az összezáró hátsó kerekek késztették megállásra. A pilóta jókedve így is maximális volt a hétvége végén.

 

Csegezi Ákos: Felemelő érzés volt másfél év után visszaülni a versenyutóba! Sajnos nem sikerült a futam előtt időt szakítanunk egy tesztre, így rögtön éles helyzetben, a prológon kellett visszaszoknom a rally ritmusába. Az első két körben, mondhatni, még azt se tudtam, hol vagyok, de a végére már felvettem a Mitsubishi által diktált tempót.

Számunkra vasárnap kezdődött az éles verseny, de megint úgy jártam, mint a prológon – kicsit idegennek éreztem a szituációt, s idő kellett ahhoz, hogy teljesen ott legyen fejben a versenypályán. A 2. szakaszra teljesen belerázódtam a menetelésbe, Ricsivel együtt mosollyal az arcunkon jöttünk le a gyorsaságiról. Ezek után kisebb kellemetlenségek jelentkeztek az autónál: egy előbb fékproblémával kellett szembenéznünk, majd a motorháztető akart felnyílni menet közben, de szerencsére végig a helyén, zárva maradt. A sok csúszás miatt a 3. kör előtt már ment a találgatás a gyűjtőben, hogy vajon elengedik-e majd a mezőnyt a verseny utolsó részére. A szervezői döntés ellenére nekünk az 5. gyorson amúgy is véget ért volna a versenyünk. A rajtban hallottunk egy nagy csattanást, aminek a hangja még néhány kilométerig kísért bennünket. Próbáltunk rájönni, hogy vajon a féltengelyünk törött-e el, de végül egy lassítónál, féktávon, összezárt a két hátsó kerék, és az árok mellett kötöttünk ki. Utólag kiderült, hogy a hátsó difi fedele törött le, ez késztetett minket a megállásra, s így a kategóriánk 2. helyéről kellett kiállnunk.

Többé-kevésbé teljesítettük a futam előtt kitűzött céljainkat, s én már ezért is nagyon boldog vagyok. Újdonsült navigátorommal tökéletes volt a közös munka, jó hangulat uralkodott végig a kocsiban. Az első, de nem az utolsó közös versenyünk volt a XI. Suzuki-Kaiser Ózd Rali.

Partnereinknek köszönjük az együttműködést: Qualysoft, Cyeb

Sajtófőnök: Horváth Juditwww.maricsekteam.hu; Tel.: 30/533-9099; E-mail: sajto@maricsekteam.hu

A cikk folytatódik..! kattintson ide!