Frici várja az -éjszakázást-

Synergon_Turan_vasarnap_lead.JPG

Különleges verseny lesz – más, mint a többi. S nemcsak azért, mert a fél távot éjszaka teljesíti a mezőny, hanem azért is, mert olyan klasszikus pálya került vissza a programba, mint a Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt.

Legalábbis a Synergon Turán Motorsport kettőse, Turán Frigyes és Zsiros Gábor szívében különös helyet foglal el ez a technikás hegyi pálya, amelyen hatalmas élvezet raliautót vezetni felfelé és lefelé egyaránt. A hétvégi Miskolc-ralira készülve ezt emelte ki elsőként Turán Frici, no és persze, az „éjszakázást”.
„Nagyon várom már az „éjszakázást”, mert szerintem az plusz adrenalinlöketet ad az embernek, hogy vaksötétben vezethet versenyautót. Ráadásul Miskolcról nagyon jó emlékeink is vannak, hiszen ezeken a pályákon arattuk életünk első abszolút futamgyőzelmét” – mondta Turán Frigyes, majd még viccesen megemlítette: ezúttal biztosan felteszik a plusz lámpasort.

A tréfának története van: Turán az idénynyitó egri futam szombati utolsó körére plusz lámpasor nélkül ment ki (tizedekre ment a csata, nem akart plusz 15 kilót cipelni), mert az eredeti terv szerint azt még világosban teljesítette volna a mezőny, csakhogy csúszott a program… A lényeg az, hogy a Mitsubishi-páros szinte vakon autózta végig a szakaszt, a pilóta alig látott valamit.

A hét végén, az éjszakai gyorsaságikon erre nem kerülhet sor, és nem is fog, hiszen Turán szerint sötétben a legnagyobb előnyt az jelenti, ha valakinek sikerül tökéletesen beállítania a plusz lámpasort.

„Az éjszakai vezetés legnagyobb trükkje a jó lámpabeállítás, hogy az erős égők jó helyre és jó szögben világítsanak. Lehet, menet közben is változtatni kell majd a szögön, hiszen akadnak pályák, amelyek lefelé, míg mások felfelé vezetnek majd. Az éjszakai vezetés kapcsán mindig az a nagy kérdőjel, hogy mennyire látszódnak a felhordások a pályán, s ha más nem, ez mindenképpen óvatosságra int minket. De azért ezzel sem esünk túlzásba… Nagyon készülünk, fel vagyunk dobva, s reméljük, ismét az élmezőnyben végzünk…” – mondta Turán, aki jósolgatni nem szeret, de azt azért elárulta, bár az egri idénynyitó azt mutatta, hogy öt pilótának van esélye a futamgyőzelemre, valójában szerinte ez legalább hét-nyolc párost jelent – vagyis nagyon szoros az élmezőny.

Ezek után pedig nem lehet más a cél, mint az egrihez hasonló, gondmentes verseny, s hogy most legalább annyira jól érezzék magukat az autóban, mint néhány hete. Ami egy kicsit megnyugtató számukra, hogy volt egy relatív hosszú tesztjük, amelyen kipróbálták a gumikat és tudtak foglalkozni a futóművel.

„Úgy érzem, gyorsabb lett az autó…” – mondta Turán, s ez intő jel lehet a vetélytársak számára.

XLsport –
Forrás: Klein Péter