Szombat napkeltétől vasárnap hajnalhasadtáig rendezik meg a Miskolc-ralit, az országos bajnokság második futamát.
A hagyományos prológot, amelynek az eredménye nem számít be az összetettbe, pénteken a miskolci Speedway Arénában bonyolítják le 17 órától. A "valódi" száguldás szombaton hat órakor kezdődik a parasznyai gyorsaságival és délután két óráig – ha nem jön közbe semmi – összesen hat mért szakaszt bonyolítanak le.
Ezt követően egy kis pihenőt kapnak a pilóták, navigátorok, szerelők, szervezők és a rajongók, majd este 22 órakor folytatódik a rohanás a bükki hegyekben. Újabb gyorsaságik az éjszakában és másnap hajnalban – várhatóan hat óra környékén fejeződik be az autóverseny. Utána pedig, ahogy az egyik szervező megjegyezte, "mindenki mehet szavazni."
A viadal teljes távja 553,46 km, ebből 133,02 km a mért szakaszok hossza.
"Emberpróbáló feladat és bizonyos szempontból bátorságpróba lesz ez" – fogalmazott a hétszeres abszolút bajnok ifj. Tóth János, aki az idény nyitó egri versenyen a harmadik lett a Peugeot 207 S2000-essel. "Sötétben korlátozottak a látási viszonyok, és mivel az ember érzékelése nyolcvan-kilencven százalékát a látással szerzi, ez megnehezíti a dolgot. Kevésbé tudjuk megbecsülni a távolságokat és a tempót, ami akkor lehet veszélyes, amikor murva kerül az útra és annak a színe mondjuk pont ugyanolyan, mint az aszfalté."
Ifj. Tóth, aki bár az elmúlt három esztendőt a külföldi pályákon töltötte, a Miskolc-ralin a háromból kétszer is rajthoz állt. Először 2007-ben, amikor bemutatták Magyarországon a Peugeot 207 S2000-est, s akkor meg is nyerte az N-csoportos küzdelmeket, másodszor pedig tavaly, amikor a dobogó második fokára állhatott.