Forma-1 – Williams: biztató kezdést reményteli folytatás követhet

image

Úgy tűnik, hogy a Kanadai nagydíjon tényleg otthon érzik magukat a Williams autói. A pénteki két szabadedzésen ugyanis mind Rubens Barrichello, mind pedig Montrealban először kőröző Nico Hülkenberg talán idei legjobb teljesítményét nyújtotta. Nem csoda, hogy a csapat reménykedve várja a folytatást.

Noha eddig nem nagyon villogott a HELL által szponzorált Williams csapat az idei szabadedzéseken, Montrealban viszont igencsak csipkedte magát a két pilóta. A pályacsúcsot tartó brazil Rubens Barrichello és élete első kanadai nagydíján részt vevő német Nico Hülkenberg – aki 72 kört teljesített a nap folyamán – az első tréningen bekerült a TOP tízbe, míg a második gyakorláson is majdnem sikerült ezt a bravúrt végrehajtaniuk. Ráadásul mindkét pilóta megközelítőleg azonos időket ment, azaz mindkét autó beállítását eltalálták a mérnökök. Igaz, Barrichello autójával azért akadt egy kis hidraulikus gond. A két versenyző az első tréningen az új aerodinamikai elemek tesztelése volt az elsődleges cél, míg a második edzésen a fékek és a gumik működését figyelték. Sikerrel, így nem véletlen, hogy a több új alkatrészt és új fékrendszert bevető brit istálló bizakodva várja az időmérőt, valamint a vasárnapi futamot.

Sam Michael, a csapat technikai igazgatója elégedett volt a szabadedzésen elért eredményekkel, és úgy véli, valamennyi technikai újításuk, amit Kanadába hoztak, jól működött. „Ma eredményesen teszteltük a Kanadába hozott új aerodinamikai elemeket, valamennyi jól működött. Rubens autójával volt egy kis gond, de azt csak az adatok kiértékelését követően tudjuk majd megmondani, mi okozhatta a hidraulika problémáját. Emiatt sok időt veszítettünk, pedig az autók helyes beállításához nagy szükségünk van az ő tapasztalatára. Egy biztos, az egyik legfontosabb dolog az eredményes szerepléshez az lesz, mennyire leszünk képesek vigyázni a gumik állapotának megőrzésére.”

Rubens Barrichello (1. szabadedzés: 10., 1:19.313, 19 kör,  2. szabadedzés: 12., 1:18.385, 27 kör) az első tréningen némi meglepetésre kikapott fiatal csapattársától, ám jóval kevesebb kört tett meg. A második edzésen aztán helyreállította a világ rendjét, és majd egy másodpercet javítva végül a jónak mondható 12. helyen végzett. „A csapat által Montrealba hozott számos fejlesztésnek köszönhetően határozottan versenyképesebb lett az autó. Remélem tovább javulunk, és az időmérőn és a futamon olyan eredményt érünk el az egyetlen észak-amerikai versenyen bizonyítani tudunk a szponzoraink előtt.”

Nico Hülkenberg (1. szabadedzés: 9.,1:19.282, 31 kör, 2. szabadedzés: 13., 1:18.447, 41 kör) úgy tűnik, nem hiába gyakorolt szimulátoron, ugyanis az idei legjobb teljesítményét nyújtva először került be egy edzésen a legjobb tíz közé. A második tréningen tovább javította az idejét, így bizakodva várja a kvalifikációs edzést. „Sokkal szűkebb helyen kell itt autóznunk, mint legutóbb Törökországban. Nagyon jó és izgalmas lesz itt versenyezni. Keményen dolgoztunk ma, és az előre eltervezett programot sikerült elvégeznünk, igaz nem mindenben azt az eredményt értük el, amire számítottunk. Egy darabig küzdenem kellett az autó egyensúlyával, de abban biztos vagyok, hogy lesz esélyünk a pontszerzésre.”

Forrás: B. Molnár László – At&T Williams sajtóközleménye