Megjelent az Autósport és Formula Magazin legfrissebb száma, benne az F1 Racing, a világ vezető Forma-1-es magazinjának legizgalmasabb cikkeivel, valamint egy exkluzív 2013-as Dakar melléklettel.
A Sauber nagyot változtatott a csapaton, hiszen miután Sergio Perezt elengedte a McLarenhez, Kamui Kobayashinak pedig nem kínált további lehetőséget, leigazolta a tehetséges fiatal mexikóit, Esteban Gutierrezt, valamint a Force Indiától a rendkívül gyors Nico Hülkenberget. Utóbbival nem titkoltan győzelmi reményeket táplál a csapat, a német pilóta biztos benne, hogy a Saubernél végre felállhat a dobogó legfelső fokára. A Pitpass rovatból kiderül az is, hogy ki fogja betölteni a 22 éve a Mercedesért dolgozó német szakember, Norbert Haug megüresedett pozícióját, valamint, hogy az állását vesztett Forma-1-es doktor, Gary Hartstein egyáltalán nem boldog, amiért az FIA megvált tőle és szándékában áll olyan dolgokról beszélni a médiának, amiért fejek hullhatnak szövetségen belül.
Kimi Raikkönen nem verbális megnyilvánulásairól híres. 2012-ben tért vissza az F1-be a rali világából és a lehető legjobb módon válaszolt az év elején őt ért kritikákra, melyek ezzel a döntésével kapcsolatban érték őt. Több pontszerző dobogós helyezés, majd Abu Dhabiban egy győzelem, mely után az F1 Racing a pilótát és versenymérnökét, Mark Slade-et vette rá, hogy beszéljenek kicsit a szezon legfontosabb pillanatairól.
A múlt után szó esik a jövőről is, nevezetesen a 2014-es új motorszabályokról, melyek technológiai földcsuszamlást idéznek majd elő az F1-ben. A magazin betekintett a színfalak mögé, mégpedig a Renault Sportnál, ahol exkluzív információkhoz jutott a jövő évi erőforrásokkal kapcsolatban.
Elhagyta a száguldó cirkuszt Timo Glock. A jobb sorsa érdemes pilóta megunta a szenvedést, melyre a Marussiánál ítélték és a DTM-be távozott, hogy ismét sikerekben legyen része, és dobogós helyezésekért küzdjön – immáron egy BMW volánja mögött. Előtte azonban még Dubaiban hódolt legújabb szenvedélyének, az ejtőernyőzésnek. Az akcióra még novemberben kerítettek sort, melyre a pilótát elkísérte az F1 Racing újságírója is, hogy szó szerint testközelből kövesse és kommentálja az események lélegzetelállító alakulását.
2011 február: Robert Kubica komoly, életveszélyes sérüléseket szerzett egy ralibaleset során, a Formula-1 egyik megasztárja elveszett. 2013 február: Kubica felépülése folyamatban és a végéhez közeledik. Balesete óta nemcsak első komoly interjúját közli az Autósport és Formula Magazin, de egy elveszettnek hitt cikket is, mely két éve óta lapult az F1 Racing szerkesztőségének egyik íróasztalfiókjában. A vezér elesett, de a remény még él, és maga a lengyel is hisz abban, hogy visszatérhet…
A szerencsére él még a Formula-1 egyik legendája, a rendíthetetlen és mindig egyenes Sir Stirling Moss, aki talán arról a leghíresebb, hogy sosem sikerült világbajnokságot nyernie. Amikor a legközelebb állt a címhez, saját korrektsége gátolta meg a diadalban. Ifjúkori karrierjét egyszerűen írja le a Mercedesnél: ő volt a hatalmas Fangio csapattársa. Persze aktuális témákat is érint az interjú, így Lewis Hamilton átigazolása is szóba kerül.
Dávid Sándor Különvélemény című rovatában ezúttal az F1 belső, gazdasági rendszeréről beszél. Érdemes figyelni szavaira, hiszen tapasztalatból és nagy hozzáértéssel elemzi a jelenlegi pénzügyi helyzetet, mely akár a cirkusz összeomlásához is vezethet.
Az AFM bemutat egy bakancslistát is, mely olyan versenyeket sorol fel, amelyre egy vérbeli motorsport-rajongónak egyszer az életben el kell jutnia – vagy legalább álmodni róla…
A 2013-as Dakar talán minden idők legsikeresebb versenye volt, mióta 1979-ben először rendezték meg Párizs és Dakar között. Már a nyitónapon is hatalmas tömeg gyűlt össze Peruban. Több mint egymillió ember őrjöngött, tapsolt és mosolygott a pilóták és szerelők arcába. Ez persze csak a kezdet volt, az Autósport és Formula Magazin napról napra bemutatja az esemény legérdekesebb és persze legfontosabb történéseit, egy külön cikkben pedig a kiemelt figyelmet fordít a magyar indulókra, különösen az Opel Dakar Team párosára, Szalay Balázsra és Bunkoczi Lászlóra. Persze, ha tereprali, akkor az Africa Eco Race és a Qualisport kamionos alakulata is megérdemli a reflektorfényt.
Sebastien Loeb ott folytatta, ahol tavaly abbahagyta. A 2012-es rali-világbajnok szezonzáró győzelmét követően a 2013-as évnyitó Monte-Carlo Rali trófeáját is megszerezte a fenomén. A második helyen a Volkswagennel versenyző Sebastien Ogier, a harmadikon Dani Sordo végzett, de nem akármilyen körülmények között.
A magazin munkatársa ott járt a Monster Gymkhana Grid döntőjén, és sikerült Ken Blockot is interjúra bírnia. Kiderül, hogy a pilóta mikor versenyzett először, miért a ralit választotta, és hogyan született meg a Gymkhana videók megalkotásának ötlete.
A Környezetvédelem rovatban ezúttal a Pininfarina Cambiano dízel-hibrid modellje mutatkozik be, mely képes 800 kilométert is megtenni egy tankkal. A menetpróba rovatban a Toyota GT89, a Dacia Duster, valamint a Honda Civic szerepel, míg az Egy lány és egy autó rovat egy csinos hölggyel és egy szemrevaló négykerekűvel remélhetőleg ismételten elkápráztatja az olvasókat.
Az utolsó oldalon ezúttal is olvashat, miről is írt a magazin tíz évvel ezelőtt, mi történt a lap háza táján, és olvasóink véleménye is napvilágot lát. Érdemes most megrendelni, vagy megvenni az AFM-et, hiszen ezúttal minden újság egy ajándék kivehető kártyanaptárt rejt, amely az idei F1-es futamok időpontjait és helyszíneit sorolja fel.