Óvások után is Latvala nyert

Óvások után is Latvala nyert

Pályafutása nyolcadik világbajnoki győzelmét aratta Görögországban Jari-Matti Latvala, de először sikerült győznie a VW Polo R WRC-vel. Latvala számára döcögősen indult a szezon, vagy a technika babrált ki vele vagy ő hibázott, de ezúttal senki nem volt gyorsabb nála. A szombati napot még csak a harmadik helyen kezdhette, Novikov és Sordo is előtte voltak, de a harmadik gyorsaságin megelőzte Sordót, a negyediken pedig Novikov hibázott, így Latvala az élen találta magát. Innentől egyértelműen dominált a versenyen és végig vezetve növelni tudta az előnyét még úgy is, hogy vasárnap már csak a célbaérésre koncentrált és egyáltalán nem sietett. Dani Sordo egy újabb második helyet szerzett a már eddig is szép számú második helyből álló gyűjteményébe. Mexikó után Görögországban is dobogón végzett az M-Sport fiatal belgája, Thierry Neuville, aki ezzel csapata legjobbja volt az Acropolis Rally-n és a világbajnoki táblázaton is a legelőkelőbb (5.) helyezést foglalja el a csapattársai közül. A verseny hivatalos végeredménye ITT olvasható.

A világbajnokság éllovasa továbbra is Sebastien Ogier, hiába végzett ezúttal csak a tizedik helyen. Latvala győzelmének köszönhetően megelőzte Loeb-öt és feljott a második helyre. A világbajnokság állása ITT tekinthető meg.

A verseny krónikájához tartozik még, hogy a Citroen több óvást is benyújtott a Volkswagen ellen. Az első óvásukat formális okok miatt elutasították az illetékesek, azonban ezt követően két újabbat kellett elbírálniuk. A Citroen azt sérelmezte, hogy a Volkswagen Polókban egy tartalék akkumlátort helyeztek el. A franciák szerint ezek az akkumlátorok a péntek éjjeli gyorsasági szakaszon a VW-k lámpasorát működtették, ami a Citroen szerint szabálytalan. Hosszas tárgyalás után a Citroen visszavonta a két újabb óvás közül azt amelyik a Volkswagen Motorsport ellen szólt – ekkor lélegezhetett fel Ogier és különösen a győztes Latvala -, de a Volkswagen Motorsport II. – Andreas Mikkelesen csapata – ellenit továbbra is fenntartották. A VW azzal védekezett, hogy a szóban forgó akkumlátorok tartalék alkatrésznek minősülnek és nem voltak használatban a pénteki éjjeli gyorsaságin, valamint azzal, hogy tavaly megmutatták a tartalék akkumlátort az FIA techinkai bizottságának és ők jóváhagyták azt. Alighanem ez utóbbi nyomott nagyobbat a latban, mert ez az óvás is elutasításra került, így a pályán született eredmény hivatalossá vált.

A cikk folytatódik..! kattintson ide!

XLsport.hu
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.