Red Bull Racing – Renault A szerződés megköttetett
Az osztrák energiaital gyártó vállalat és a francia autógyártó között már több éve tart a kapcsolat és nincs értelme ezt felrúgni.
A pletykák szerint a jövő évi motorokat, melyet a Red Bull használ Infiniti névvel látják el, ezt a Renault-Nissan vezetője, Carlos Ghosn sem próbálta megcáfolni. A két fél között a szerződés 2016-ig él.
Ferrari – Ferrari
Nincs értelme erről a szerződésről beszélni – a Ferrari csapat mindig saját magának építette a motorokat és jelenleg más kombinációt elképzelni is lehetetlen.
McLaren – Mercedes 2014, Honda 2015 A szerződés bejelentett
A McLaren és a Honda közötti szerződés különleges helyzetbe hozta a csapatot – hiszen 2014 végéig még a Mercedes erőforrását használják, majd a japánokhoz szerződnek át. Ez akár lehet győztes húzás, de vesztes is, a jövő évben azonban a Mercedesnek nemcsak a motor erejére kell koncentrálnia, hanem a titkokat is el kell rejteni a McLaren elől.
Kétségtelen, a Honda erős motorokat gyárt, de az új energia-visszanyerő rendszerről (ERS) alig rendelkeznek tapasztalattal – melyet terveik szerint saját maguk építik majd.
Lotus F1 Team Nincs szerződés
Nem is olyan régen a csapat még a Renault gyári alakulata volt, de néhány év alatt a helyzet radikálisan megváltozott. A Lotusszal folytatott kapcsolat nem vezetett sehova és ma Gerard Lopez ingyen reklámot biztosít a brit-maláj autók számára.
Nagy a késztetés arra, hogy a Lotus F1 motorszállítót váltson, mivel a csapat pénzügyi nehézségekkel küzd és a francia motorgyártó a hírek szerint nagyon megemeli erőforrásának árát. A legvalószínűbb, hogy a Mercedesre vált a csapat, de ezt még nem jelentették be. Lehetséges az is, hogy a Lotus 2014-ben még Renault motorokat használ, majd 2015-től a Honda ügyfele lesz.
Mercedes – Mercedes A szerződés bejelentett
A Mercedes helyzete kissé eltér a Ferrariétól – mivel a Mercedes csapat és a motorokat gyártó részleg nemcsak teljesen más csapat, de más országokban is működnek. Nem kizárható az sem, hogy egy napon a német autógyártó igazgatótanácsa úgy dönt, megszünteti a csapatot és a sportban csak motorszállítóként vesz részt. Azonban 2014-ben ez biztosan nem történik meg.
Force India – Mercedes A szerződés bejelentett
Tavaly és a holtszezonban komoly pletyka terjengett arról, hogy a Vijay Mallya vezette csapat Ferrari motorokra vált, ám ez a szerződés nem jött létre. Jelenleg minden sokkal tisztább, mivel az indiai alakulat a német Adrian Sutil mellett tette le a voksát, nem alkalmazta a Ferrari Pilótaakadémiájának tagját, Jules Bianchit. Ezen felül 2014-ben a Force India nemcsak a Mercedes motorokat és az ERS-t kapja meg, de a sebességváltót is.
Sauber – Ferrari Nincs szerződés
Annak ellenére, hogy a svájci csapat a Mercedes támogatásával került a Formula-1-be, a sportban leginkább Ferrari motorokat használt, azonban 2006-ig a Petronas névvel ellátott erőforrást. Ugyan a 2014-es szerződést még nem jelentették be, nem valószínű, hogy a következő évek során motorszállítót váltanának.
Williams – Mercedes A szerződés bejelentett
Az elmúlt kilenc évben a csapat négyszer váltott motorszállítót és a jövő év sem lesz ez alól kivételt. A csapat hivatalosan is bejelentette, 2014-től a Mercedes erőforrását használja, kétségtelen, ebben az játszott nagy szerepet, hogy a Renault megemeli erőforrásának árát. Frank Williams többször kijelentette, ez az ár túl magas csapata számára.
Toro Rosso – Renault A szerződés bejelentett
Annak ellenére, hogy az olasz-osztrák csapat megfelelő pénzekkel rendelkezik, ugyan nem túl sokkal, a Renault erőforrásra váltás előnyös lehet számukra. A jövő évtől kezdve nemcsak a Renault erőforrását használják, hanem a Red Bulltól a sebességváltót is megkapják.
Caterham – Renault Nincs szerződés
Ugyan hivatalosan még nem jelentették be a két fél közötti szerződéshosszabbítást, de a megegyezést minden bizonnyal aláírják. A Caterham csoport utcai autós részlege együttműködésben áll a Renault-val és motorszállítói szerződésük megkötése logikus lépés.
Marussia – Ferrari Nincs szerződés
A Marussia motorszállító váltásának hátterében az áll, hogy a Cosworth nem készít V6-os motorokat. A szállítói szerződésre a legesélyesebb a Ferrari – nemcsak azért, mert Jules Bianchi a Marussia pilótája, hanem azért, mert az olasz motorgyártó erőforrása relatíve olcsó.