A Formula-1 imádja Montrealt és a Kanadai Nagydíjat, 1999-ben azonban három világbajnok imádatát kicsit lehűtötte a célegyenesre rávezető trükkös utolsó sikán.
Ez volt tehát az a verseny, amikor a sikán kijáratánál a bokszokkal szemben lévő betonfal kiérdemelte a Bajnokok Fala elnevezést. Egy bajnok azonban megúszta a falat és megnyerte a futamot.
Az első pilóta, aki azon az örült napon eltalálta a falat a sikán kijáratánál azt is láthatta később, hogy négyszer is pályára lép a biztonsági autó, de a futamot sokan így is befejezték. Neki azonban nem sikerült, pedig egy bajnok volt ő is a Formula-3000-ben. A brazil Ricardo Zonta azonban aznap már a 3. körben felkente a BAR versenyautóját a falra kitörve ezzel az autója jobb hátsó kerekét. Zonta balesete miatt pedig a pályára is lépett a biztonsági autó.
12 körrel később újabb bajnok, ezúttal egy Formula-1-es világbajnok, Damon Hill hibázott a sikánnál, és mint később kiderült ez volt az 1996-os bajnok utolsó szezonja az F1-ben, Montrealban azonban majdnem rommá törte az autóját. Túl nagy volt a tempó, elvesztette a Jordan hátulját és paff.
Újabb 15 körrel később egy kétszeres bajnok, a versenyt vezető Michael Schumacher is feltette a falra a Ferrariját, amivel Schumacher elvitte az aznapi legnagyobb baleset díját. Schumacher a kerékcsere előtt próbált minél nagyobb előnyt kiépíteni magának, de a sikkánnál ő is túl gyors volt, az autó hátulja megcsúszott és bumm. Schumachernek pedig a többiektől eltérően a hátsó felfüggesztés mellett az elsőt is sikerült rommá zúznia.
Majd jött az utolsó ütközés, ami egy kicsit más volt, mint a többi. Zontához hasonlóan a BAR 1997-es világbajnoka, Jacques Villeneuve is megtalálta a falat, ő azonban a többiektől eltérően az autója orr részét zúzta szét a betonfalon.
A Bajnokok Fala legendája megszületett a montreali pálya utolsó sikánja pedig azóta is szép számmal szedi az áldozatait és gyűjti az újabb világbajnokok nevét bizonyítva azt a régi mondást, miszerint még a legjobbak is tudnak hibázni!