
Igazi csemegére számíthatnak az autósport szerelmesei június 15-16-án, az I. Sárvár Kupán. A Pannónia-Ringet ugyanis Magyarország és Közép-Európai Zóna országok élvonalbeli pilótái népesítik majd be több száz lóerős gépeikkel. A hétvége igazi családi programnak ígérkezik, ahol az autócsodákat szinte testközelből ismerheti meg a közönség.
Suzuki, Honda, Seat, Lotus, Skoda, Porsche, Ferrari – csak néhány abból a rengeteg autómárkából, amik a Pannónia-Ringen mérik össze a lóerőket az I. Sárvár Kupán.
,,Igazi csatákra számíthatunk a Pannónia-Ringen, hiszen nem csak Magyarország, de Közép-Európa zóna országainak legjobb autóversenyzői érkeznek majd a versenyre. Megismerkedhetünk osztrák, lengyel, cseh, szlovák, svájci sőt, még holland pilóták vezetési stílusával is. Amikor csatáról beszélek, szó szerint értem: nagyon gyors kocsik versenyeznek, hiszen ezek az autók ereje a 300-500 lóerőt is elérhetik, ami a célegyenesben akár 250-260 km/órás sebességhez segítheti őket. A versenypálya adottságainak köszönhetően a nézők a szabályoknak megfelelően szabadon mozoghatnak és nézhetik az autókat, és versenyeket. Ami kifejezetten sajátossága a Pannónia Ringnek, hogy a közönség szinte végig, az egész versenypályát belátja. Különleges adottság ez, hiszen szinte végig lehet követni az egész mezőnyt” – mesélt az I. Sárvár Kupáról Gáspár István, az Autós Gyorsasági Szakág vezetője.
A futamon az autók hét kategóriában indulnak majd: bemutatkoznak az RRC Suzuki Kupa sofőrjei, az egyedülálló Lotus Ladies Cup bátor hölgy pilótái, a Lotus Cup Eastern Europe nemzetközi tehetségei, de 2 osztályban versenyeznek túraautók és a Forma 2000-es járgányok is összecsapnak majd a közönség előtt.
,,A kupára kilátogatók több kategóriában láthatnak versenyeket. Összemérik erejüket a 2000 köbcenti feletti, nagy túraautók – bár itt várható a legkevesebb csata, de a nézők mégis ezt tartják a leglátványosabbnak. A többi kategóriában versenyző, 2000 cm3 alatti túraautóknál, Suzukiknál, a Lotusoknál és a formaautóknál, igazi vérre menő versenyeket láthatunk majd a győzelemért. Nagyon szoros lesz, mert sokan lesznek egy-egy futamban, közel egymáshoz, a legkiválóbb technikákkal, tehát garantáltan izgalmas versenyekre számíthatunk” – tette hozzá büszkén Gáspár István.