
Idei negyedik győzelmét szerezte Sebastien Ogier a világbajnokságon, míg csapata, a Volkswagen Motorsport ötödször nyert. A helyzet az, hogy idén csak Loeb képes megverni a VW Polókat, hiszen eddig két futamon fordult elő, hogy nem a wolfsburgi márka versenyautója volt a leggyorsabb és mindkét alkalommal a félállású ralizseni volt képes legyőzni őket.
Szardínián idén két napos versenyt rendeztek és már az első napon teljesen világos volt, hogy Ogier-t lehetetlen lesz akár csak megközelíteni is. A franciának messze nem kellett száz százalékon autóznia, az ellenfelek így csak legfeljebb a távolból integethettek neki. Volt, aki a nagy igyekezetében összetörte az autóját, mint Novikov, de volt olyan is, aki defekt miatt szakadt le már az elején Ogierről, mint Latvala. Novikov bukása annyira nagyra sikeredett, hogy a csapat már nem is tudott mit kezdeni a Fiestával, így az orosz még Rally2-ben sem folytathatta szombaton. Igazi csata nem az első, hanem a második pozícióért zajlott. Hirvonen, Neuville és Ostberg vívtak a dobogós helyekért, de Sordo sem volt nagyon lemaradva tőlük. Ostberg ebből a csatából a nap utolsó gyorsaságiján szállt ki, ott ugyanis felborította a Fiestát. A nap végére Ogier előnye közel ötven másodpercre hízott, mögötte Hirvonen, majd a két gyorsasági szakaszt is megnyerő Neuville várták a szombati folytatást. Negyedikként Sordo zárt, akit az első gyorson defekt miatt két percet ,,spájzoló” Latvala üldözött. Az ifj. Érdi Tibor – Táborszki Attila kettős az abszolút 24. helyre kormányozta be a Subaru Imprezájukat, a 3. kategóriában pedig az ötödik helyről várták a folytatást.
A rali második napján Hirvonen is feliratkozott a gyorsasági győztesek listájára, mivel megnyerte az első szakaszt, de a továbbiakban érvényesült a papírforma és Latvala valamint Ogier osztoztak a részsikereken. A szakaszgyőzelmén fellelkesült Hirvonen a nap második gyorsaságiján lecsúszott az útról és egy árokban ragadt. A Citroen nem sérült súlyosan, de még a rengeteg néző segítségével sem tudták visszatenni az útra, így a Citroen finnjeinek versenye eddig tartott. A következő búcsúzónk Andreas Mikkelsen lett, aki a tizennegyedik gyorson túl szélesen próbált elfordulni az egyik kanyarban és a Polo WRC futóműve egy szikladarabbal való találkozás után bedobta a törölközőt. A Power Stage-nek kinevezett tizenötös gyorsaságin Ogier szerezte meg a három bónuszpontot, kettőt érdemelt ki az egyre megbízhatóbban teljesítő Neuville és egy jutott Latvalának. Az utolsó gyorsasági szakasz már csak formalitás volt, valamennyi még versenyben lévő páros biztonságit autózva teljesítette azt. ifj. Érdi Tiborék célba vitték a Subarut, végül az abszolút huszadik és a hármas kategória negyedik helyét szerezték meg az N-csoportos technikával.
WRC-2-ben újra győzni tudott Robert Kubica, aki az előző fordulóban is legyőzhetetlen volt. Kubica több, mint négy perccel előzte meg a második helyezett Al-Kuwari-t és hat percet adott a divatmágnás Miucci Prada fiának, Lorenzo Bertellinek.
Gyorsasági szakasz (16) győzelmek a Szardínia Ralin: Ogier 7, Latvala 6, Neuville 2, Hirvonen 1
A Szardínia Rali végeredménye:
- Ogier – Ingrassia (VW Polo R WRC)
- Neuville – Gilsoul (Ford Fiesta WRC) +1:16.8
- Latvala – Anttila (VW Polo R WRC) +1:48.0
- Sordo – del Barrio (Citroen DS3 WRC) +3:19.2
- Prokop – Ernst (Ford Fiesta WRC) +8:34.1
- Evans – Bernacchini (Ford Fiesta WRC) +11:51.8
- Koszciusko – Szczepaniak (Ford Fiesta WRC) +11:52.7
- Ostberg – Andersson (Ford Fiesta WRC) +13:21.5
- Kubica – Baran (Citroen DS3 RRC) +16:47.6
- Al-Qassimi – Martin (Citroen DS3 WRC) +17:19.9
A WRC állása 7/13 után:
- Ogier 154 pont
- Latvala 90 pont
- Neuville 70 pont
- Loeb 68 pont
- Hirvonen 61 pont
- Sordo 59 pont
- Ostberg 50 pont
- Prokop 37 pont
- Novikov 31 pont
- Al-Attiyah 30 pont