
Igaznak bizonyultak a korábban felröppent pletykák arról, hogy Mark Webber a szezon végén elhagyja a Red Bull Forma 1-es istállóját és a Porschéhoz szerződik. Az már korábban hivatalossá vált, hogy a német sportautó gyár visszatér a hosszútávú autóversenyzés elitjébe és prototípust fejleszt a jövő évi Endurance Világbajnokságra. Természetesen a Porsche legfőbb célja a Le Mans-i huszonnégy órás verseny megnyerése, ahol a mai napig a legeredményesebb márkának számít tizenhat győzelemmel, ez néggyel több, mint amennyit a második helyezett Audi szerzett.
Rövid klip a Porsche hibrid versenyautójáról, amelyet 2014-ben az LMP1-es kategóriában versenyeztet a gyár
A Porsche már fényképeket is bemutatott a jövő évi LMP1-es versenyautójáról és a pilóták névsora is folyamatosan bővül. Azt már eddig is tudtuk, hogy a csapatban biztosan helyet kap Timo Bernhard és Romain Dumas, a hét elején pedig bejelentették, hogy a Rebellion Racingtől érkezik Neel Jani is. Csütörtökön bombaként robbant a hír, hogy Mark Webber is aláírt a németekhez. Erről már korábban is találgatott a nemzetközi sajtó jól értesült fele, de mindkét fél hevesen cáfolta, hogy valóban megállapodtak egymással.
Mark Webber eddig kétszer indult Le Mans-ban, mindkétszer a Mercedes pilótájaként. 1998-ban a GT1-es kategóriába nevezte őt munkaadója egy Mercedes CLK-val, társai Bernd Schneider és Klaus Ludwig voltak, de mindössze 19 kört tudtak megtenni mielőtt fel kellett adniuk a versenyt. A következő évben már a prototípusok között egy Mercedes CLR-el láthattuk (társai Jean-Marc Gounon és Marcel Tiemann voltak), azonban ezúttal még a rajtig sem jutottak el. A CLR aerodinamikai elemeinek konstrukciós hibája miatt, éppen Webberrel a kormánynál, hátraszaltót mutatott be az egyik kvalifikációs edzésen. Az autót megjavították és a csapat minden autója kvalifikálta magát a versenyre, azonban a szombati warm-up-on ismét jött egy hátraszaltó a Mulsanne egyenesben, ismét Webberrel. A csapat ekkor visszaléptette a négyes rajtszámú autót – ez volt Webberék rajtszáma 1999-ben -, de a másik két CLR elrajtolt a versenyen. Néhány óra elteltével a csapat újabb autója (Dumbreck, Heidfeld, Bouchut) ugyanúgy hátraszaltózott, mint Webberék technikája és ezt követően a Mercedes csapat vezetése az utolsó, még versenyben lévő autóját visszahívta a boxba és hivatalosan is feladták a futamot. A Mercedes azóta sem tért vissza Le Mans-ba.
Peter Dumbreck balesete a ’99-es Le Mans-i futamon. Webber a kvalifikáción és a warm-up-on is hasonlóan járt egy ugyanilyen autóval.
Webber 2002-ben mutatkozott be a Forma 1-ben, első szerződését a Minardi csapatnál kapta. Bravúrosan indult karrierje, hiszen az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon – Webber hazai versenyén – az ötödik helyre kormányozta be a mezőny leggyengébb versenyautóját. A szezon további részében már nem sikerült pontokat szereznie és év végén aláírt a Jaguar csapathoz. Két évet töltött az angol istállónál, többször is pontszerző volt, de a hatodik helynél sosem tudott előrébb végezni. 2005-ben már a Williams BMW alkalmazottja volt és Monacoban végre felállhatott a dobogóra, miután Raikonnen és Alonso mögött a harmadik helyen ért célba, de ez is maradt a legjobb eredménye a Williamsnél, ahol még 2006-ban is versenyzett. 2007-ben már a Red Bull csapat overálljában láthattuk, azóta hűséges is maradt hozzájuk. Eddig összesen 36 alkalommal állhatott dobogón és kilenc győzelmet szerzett. 2010-ben és 2011-ben is harmadik lett az év végi pontversenyben. Hogy ki érkezik jövőre a Red Bullhoz Webber helyére, arról továbbra sincs hivatalos információ, de a legtöbben Kimi Raikkonnen-t tartják befutónak.
Az a bizonyos warm-up és Webber autója