Július 13. – Ismét a Jazzy Streeten!

Július 13.  - Ismét a Jazzy Streeten!

Hurrá nyaralunk! Ez is lehetne a mottója a szombati műsornak, hiszen igyekszünk néhány olyan infót is begyűjteni, ami a nyári autós kalandozások előtt akár még jól is jöhet. Így azután a Continental Hungária szakértőjével, Menkó Illéssel a guminyomáshoz kapcsolódó alapvető ismereteinket frissítjük fel, amiből kiderül, hogy általában alacsony nyomással gördülünk, pedig az lényegesen veszélyesebb, mint a kevéssel túlfújt abroncson való haladás, és az is kiderül, hogy az sem mindegy, hol fújjuk a levegőt a gumikba!

 

Varga Abigél, a Citroen Hungária PR vezetője magával ragadó lelkesedéssel vezet be minket a rövidesen megjelenő új Citroen C4 Picasso rejtelmeibe…  Ebből sok egyéb mellett az is kiderül, hogy az új modell közel 140 kilóval könnyebb lett a népszerű elődnél, így sokkal kevesebb üzemanyaggal is beéri majd…. szóval a „robotzsarus” tekintethez egy igazi high-tech autó tartozik majd.

 

Ezt követően egy középkategóriás, de mégis hatalmas csomagtartóval és tágas utastérrel megáldott utazó limuzint tesztelünk. A SEAT Toledó 1.2 literes TSi motoros változata meglepően jól vizsgázott a pár napos, rövidített menetpróbán. Ha mindenre nem is tudtunk fényt deríteni az kiderült, hogy ez a kis TSi motor nem csak takarékos, hanem  dinamikus is. Igaz, hogy az alacsonyabb (2600ford/percig) tartományban kicsit nehezen lendül bele a munkába, de utána meggyőző erőtartalékokat mutat fel, és kimondottan sportos menetdinamikai tulajdonságokkal ruházza fel a Toledót. Az igazi meglepetést azonban az autó kifogástalan úttartása, extrém helyzetekben is magabiztos úttartása jelentette, amihez a futóművel tökéletesen együtt dolgozó Dunlop gumik is bizonyára hozzájárultak, de ez nem kisebbíti ennek a konzervatív értékeket előtérbe helyező, szépvonalú lépcsőshátúnak az érdemeit.    …és tökéletes útitárs lehet a nyaralásokhoz is!

 

Ezt követően befut Legin István is, aki az Emberibb Parkolásért Mozgalom alelnökeként panaszolja be a BÖSZ-t (Budapesti Önkormányzatok Szövetségét), mert egyszerűen meghazudtolták az Ombudsmann hivatalát, amely nehezményezte a kerületek határán megváltott jegyekkel kapcsolatos eljárási metodikát, és egy egységes budapesti parkolási rendszer kiépítését javasolta. A beszélgetésből kiderül, hogy ez a társadalmi elfogadottságot nélkülöző, temérdek jogsértést is magában hordozó morális csődtömeg, amit parkolási rendszernek nevezünk, nem egyszerűen válik majd a köz érdekeit becsülettel szolgáló rendszerré, hiszen jelenleg Európa szégyene az ami a parkolás körül zajlik. Csak a bevételek fontosak, azok azonban bármi áron. Az önkormányzatok szerint a cél minden eszközt szentesít! Az itt élő és közlekedő választópolgárok többsége azonban úgy látja, hogy ez a rendszer soha nem szolgálta az itt élők érdekeit, és nem vitte előrébb Budapestet sem! Persze a BÖSZ-nél ez senkit nem érdekel. Egy istent imádnak – a pénzt!

 

A műsor végére dr Vizi András, a DAS szakjogásza is befut, és néhány fontos háttérinfóval is kiegészíti az utazni készülők „jogi adatbázisát.” …sőt, az is kiderül, hogy bizony még mindig kötelező a H betű, és nem árt meg felírni a célországokban található magyar követségek telefonszámát sem! …. persze ez még közel sem minden!

 

Szombaton 09.00 és 10.00 óra között várja az érdeklődőket a 90.9 Jazzy Rádió frekvenciáján, a Jazzy Street műsorvezetője, Bögös Sándor.

Ismétlés kedden 20 és 21 óra között.

Július 13.  – Ismét a Jazzy Streeten!

 

Hurrá nyaralunk! Ez is lehetne a mottója a szombati műsornak, hiszen igyekszünk néhány olyan infót is begyűjteni, ami a nyári autós kalandozások előtt akár még jól is jöhet. Így azután a Continental Hungária szakértőjével, Menkó Illéssel a guminyomáshoz kapcsolódó alapvető ismereteinket frissítjük fel, amiből kiderül, hogy általában alacsony nyomással gördülünk, pedig az lényegesen veszélyesebb, mint a kevéssel túlfújt abroncson való haladás, és az is kiderül, hogy az sem mindegy, hol fújjuk a levegőt a gumikba!

 

Varga Abigél, a Citroen Hungária PR vezetője magával ragadó lelkesedéssel vezet be minket a rövidesen megjelenő új Citroen C4 Picasso rejtelmeibe…  Ebből sok egyéb mellett az is kiderül, hogy az új modell közel 140 kilóval könnyebb lett a népszerű elődnél, így sokkal kevesebb üzemanyaggal is beéri majd…. szóval a „robotzsarus” tekintethez egy igazi high-tech autó tartozik majd.

 

Ezt követően egy középkategóriás, de mégis hatalmas csomagtartóval és tágas utastérrel megáldott utazó limuzint tesztelünk. A SEAT Toledó 1.2 literes TSi motoros változata meglepően jól vizsgázott a pár napos, rövidített menetpróbán. Ha mindenre nem is tudtunk fényt deríteni az kiderült, hogy ez a kis TSi motor nem csak takarékos, hanem  dinamikus is. Igaz, hogy az alacsonyabb (2600ford/percig) tartományban kicsit nehezen lendül bele a munkába, de utána meggyőző erőtartalékokat mutat fel, és kimondottan sportos menetdinamikai tulajdonságokkal ruházza fel a Toledót. Az igazi meglepetést azonban az autó kifogástalan úttartása, extrém helyzetekben is magabiztos úttartása jelentette, amihez a futóművel tökéletesen együtt dolgozó Dunlop gumik is bizonyára hozzájárultak, de ez nem kisebbíti ennek a konzervatív értékeket előtérbe helyező, szépvonalú lépcsőshátúnak az érdemeit.    …és tökéletes útitárs lehet a nyaralásokhoz is!

 

Ezt követően befut Legin István is, aki az Emberibb Parkolásért Mozgalom alelnökeként panaszolja be a BÖSZ-t (Budapesti Önkormányzatok Szövetségét), mert egyszerűen meghazudtolták az Ombudsmann hivatalát, amely nehezményezte a kerületek határán megváltott jegyekkel kapcsolatos eljárási metodikát, és egy egységes budapesti parkolási rendszer kiépítését javasolta. A beszélgetésből kiderül, hogy ez a társadalmi elfogadottságot nélkülöző, temérdek jogsértést is magában hordozó morális csődtömeg, amit parkolási rendszernek nevezünk, nem egyszerűen válik majd a köz érdekeit becsülettel szolgáló rendszerré, hiszen jelenleg Európa szégyene az ami a parkolás körül zajlik. Csak a bevételek fontosak, azok azonban bármi áron. Az önkormányzatok szerint a cél minden eszközt szentesít! Az itt élő és közlekedő választópolgárok többsége azonban úgy látja, hogy ez a rendszer soha nem szolgálta az itt élők érdekeit, és nem vitte előrébb Budapestet sem! Persze a BÖSZ-nél ez senkit nem érdekel. Egy istent imádnak – a pénzt!

 

A műsor végére dr Vizi András, a DAS szakjogásza is befut, és néhány fontos háttérinfóval is kiegészíti az utazni készülők „jogi adatbázisát.” …sőt, az is kiderül, hogy bizony még mindig kötelező a H betű, és nem árt meg felírni a célországokban található magyar követségek telefonszámát sem! …. persze ez még közel sem minden!

 

Szombaton 09.00 és 10.00 óra között várja az érdeklődőket a 90.9 Jazzy Rádió frekvenciáján, a Jazzy Street műsorvezetője, Bögös Sándor.

Ismétlés kedden 20 és 21 óra között.

 

A cikk folytatódik..! kattintson ide!