
Nagy ünnepre készült a Volkswagen az idei Német Ralin, de versenyzői elrontották a szezon fénypontjának szánt eseményt. Ogier már a verseny második napjának elején kiütötte a futóművet a Polo WRC alól, Latvala pedig a harmadik nap közepén tette ugyanezt, mentségére szóljon, hogy élete első aszfalt győzelméért harcolt a fiatal Neuville-el. Sordo végig jó tempót diktált és türelme a többiek hibáinak is köszönhetően végül kifizetődött, életében először a dobogó tetején ünnepelhetett egy világbajnoki futamot követően.
Daniel Sordo 2005-ben egy Citroen C2 S1600-al megnyerte a Junior WRC-t úgy, hogy a szezon nyolc versenyéből négyet győzelemmel zárt. A vert seregben többek között ott volt Kris Meeke, Guy Wilks és P.G. Andersson is. Következő esztendőtől egészen 2010-ig Loeb csapattársa volt a Citroennél, de egyértelműen a második számú pilóta szerepkörét töltötte be. Több alkalommal is közel került egy-egy győzelemhez, de a Citroenen belül Loeb mindig prioritást élvezett vele szemben és előre kellett engednie a franciát, ha nagy ritkán elé tudott kerülni. 2011-ben szerződtette a nagy reményekkel induló Mini és végre első számú pilóta lehetett egy gyári csapatnál. A győzelem ennek ellenére sem jött össze, de az új csapat valamennyi dobogós helyezését neki köszönhette. 2012-ben még mindig a Mini alkalmazottja, de beugró pilótaként, a sérült Latvalát helyettesítve, Ford Fiesta WRC-vel indult az Argentin Ralin, így ő lett az első olyan pilóta, aki mindhárom legújabbkori WRC-t vezette. 2013-ban újra a Citroentől kapja a fizetését, de ismét ,,csak” kettes számú pilóta, Hirvonen hátvédjének érkezett. Sordo összesen 107 világbajnoki futamon indult eddig, 35 alkalommal állhatott dobogón, de ez volt az első győzelme.
A németországi verseny egészen 2011-ig Loeb felségterületének számított, a kilencszeres világbajnok addig nyolcból nyolc versenyt nyert Trier környékén, ám abban az esztendőben Ogier elhappolta előle a győzelmet. Nagyjából ez volt az a pillanat, amikor eldőlt, hogy Ogier távozik a Citroentől, hiszen a csapat vezetése azt szerette volna, hogy engedje maga elé a második helyen álló Loeb-öt, de erre Ogier nem volt hajlandó. A következő esztendőben Ogier már a Volkswagen Motorsport gyári pilótája volt, 2012-ben a teljes szezonban egy Skoda Fabia S2000-el teljesítette és az év során végig fejlesztette a Polo R WRC-t.