A múlt héten az egyik olasz lap „jól értesült” forrásaira hivatkozva arról számolt be, hogy a Ferrari és Valtteri Bottas már meg is állapodott arról, hogy 2016-ban a finn veszi majd át Kimi Räikkönen helyét. Noha azóta több érintett is határozottan cáfolta, hogy megszületett volna a megállapodás, ettől függetlenül a mai sajtónapon a finn jövőjére kíváncsi újságírókkal telt meg a Williams motorhome-ja.
Mindenki azt akarta tudni, van-e új fejlemény Bottas jövőjével kapcsolatban – de csalódniuk kellett. „Tudomásom szerint semmi sem változott azóta, hogy utoljára láttuk egymást. Nyilván sok a pletyka, de nem tudom, honnan jönnek. Ha valami bejelentenivalóm lesz, úgyis megteszem” – hárította a ferraris kérdést a finn.
Majd arra azért finom célzást tett, hogy nyitott a ferraris lehetőségre. Tudniillik újra hangsúlyozta, hosszabb távon a győzelem a célja – akárhol is valósítsa meg azt. „Az idő majd megmutatja, hogy a Williams képes-e újra a csúcsra kerülni. Idén nehéz lesz versenyt nyernünk. De látom a lehetőséget. A Williams remek csapat, a múltban már voltak az élen. Hiszek a Williams szép jövőjében. Azonban még nincs végleges döntés arról, hogy része leszek-e vagy sem. De addig is száz százalékot nyújtok.”
„A csapatnál mindenki abban bízott, hogy idén előrelépünk 2014-hez képest. Azonban a teljesítmény tekintetében ugyanott tartunk, mint egy éve ilyenkor. Nyilván jobb lenne, ha jobbak lennénk, de szoros a verseny a riválisokkal. A szezon során ismét sikerült javulnunk minden egyes alkalommal, és a következő évi autó is előrelépést kell jelentsen. De erről még túl korai lenne nyilatkozni” – magyarázta Bottas.
A Ferrari visszavág? Még korai leírni a Williamst!
Majd természetesen a hétvégi esélyeikről is beszélt. Sokan úgy tartják, a nagy leszorítóerőt igénylő pályákon általában gyengébben teljesítő Williams a Hungaroringen aligha lesz képes megismételni az előző két versenyen látott remeklését. Már csak annak ismeretében is, hogy a magyarországihoz hasonló monacói pályán igencsak szenvedett a grove-i csapat. Bottas azonban nem írta még le esélyeiket.
„Alaposan kielemeztük, ami Monacóban történt. Akkor talán valamit elszúrtunk a beállítások terén. Ugyanezt a hibát még egyszer nem fogjuk elkövetni. Az Ausztriában debütált újításaink sokat hoztak, persze a Red Bull Ring talán kevésbé igényel nagy leszorítóerőt, miközben itt csak arra van szükséged. Ezen a téren viszont nagyot léptünk előre. Elméletben nem ez a legjobb pályánk. Szerintem itt a Ferrari egy kicsivel jobb lehet, mint mi. De ettől még nem fogjuk bedobni a törölközőt már azelőtt, hogy elkezdődött volna a hétvége” – jelentette ki.
„Nekünk jó a hőség, mivel hatékony a hűtésünk. Tavaly pedig a harmadik helyre kvalifikáltam magam, és a futam elején is jól ment. Szóval van esélyünk a jó eredményre. Az időmérő edzésre kell összpontosítanunk, mivel egy ottani jó eredmény sokat segíthet, hiszen a pályán megelőzni az ellenfeleket rendkívül nehéz.”
Egy új szárny – csak Bottasnak
A Williams a mostani hétvégére hozott egy új, a Mercedes koncepciójára hajazó vezetőszárnyat. Pat Symonds, az istálló technikai igazgatója elárulta, ezen újítást eredetileg később tervezték bevetni, s a következő csomagjukhoz tervezték, éppen ezért egyelőre csak egy áll rendelkezésükre. Ezt pedig Bottas fogja használni. „Van itt egy új első szárnyunk, amiből azonban csupán egyetlen darab áll rendelkezésünkre. Ha jól működik, később is használni fogom. A csapaton belül az a szabály, hogy ha jön ez újítás, amiből csak egy van, az a versenyző élvez elsőbbséget, aki előrébb áll a bajnoki pontversenyben. Érdekes teszt vár ránk, hiszen ez meghatározó része a későbbi fejlesztésünknek” – mondta erről Bottas.
Végül pedig a silverstone-i hétvégéről is beszélt, melyen a Williams a futam eleji taktikázása miatt került a kritikák kereszttüzébe. „Ami a stratégiát illeti, nagyon sokat tanultunk. A jövőben okosabban járunk majd el. Különleges helyzet állt elő Angliában, hiszen hirtelen az első és második helyen találtuk magunkat. Legközelebb már felkészültebbek leszünk, és mindent jobban csinálunk majd” – ígérte a Nagy-Britanniában csapattársa mögé szoruló, s ezzel elégedetlenkedő versenyző.