
A IV. Peugeot PM Vác Rally-t nyugodtan nevezhetjük a Rali Túra Egylet bajnoki döntőjének is, hiszen két kategória kivételével – ahol már ismerjük a bajnokok személyét – a Dunakanyarban avatunk majd végső győztest. Ennek ismeretében nem meglepő, hogy az amúgy is népszerű RTE bajnokság utolsó futama még inkább a sportág szerelmeseinek fokozott figyelmébe kerül. Sorozatunkban összeszedjük, hogy kikre érdemes figyelni a különböző kategóriákban.
Méltatlanul kevés induló jellemzi az N-csoportot, pedig talán a legolcsóbb kategória ez. Az RTE elnökségének egyik legnagyobb feladata, hogy emelje a kisautós kategóriák vonzerejét, mert egy fiatal pilóta rengeteget tud fejlődni egy relatív gyenge autóval.
Az N/1-ben például alig három autó szerzett pontot az eddigi versenyeken és a IV. Peugeot PM Vác Rally lesz az első verseny, ahol ez a három páros egyszerre versenyez majd, így képet kapunk a kategória valós erőviszonyairól. A bajnoki cím legnagyobb esélyese a Suzuki Swift GTI-vel nevező Gondi – Bencze kettős, hiszen hat pontos előnyüket valószínűleg már nem tudja ledolgozni sem a Romanovits – Ferenczi kettős, sem pedig a Magyar – Mohácsi egység. Utóbbi két páros egyébként gyengébb autókkal is indul, nem GTI-vel, hanem ,,kupás” Suzukival.
N/2-ben eddig szintén csak három párosnak van pontja, Vácott négyen indulnak a kategóriában. Szepesi Marcell és Gondos Péter bajnoki címe biztosnak látszik, előnyük tíz pont a bajnokságban. Ha nem fejeznék be a versenyt és a Berecz – Vitai kettős nyerné a kategóriát, akkor sem ők a bajnokok, ebben az esetben ugyanis – egyenlő pontszám és egyforma helyezések – a MIDEX Salgó Rally eredménye dönt, hiszen az a versenyen volt a leghosszabb az idei szezonban és ott Szepesiék nyertek.
N/3-ban is hasonló a helyzet, a Kondella – Szilassy kettős gyakorlatilag bajnoknak tekinthető, hiszen mögöttük tíz pontos hátránnyal a Hidegkúti – Kőhegyi kettős áll, akik nem neveztek az év utolsó versenyére. Vácott öt autó nevezett ebbe a kategóriába.