Idén két új taggal bővül a magyar F1-es közvetítések stábja, az egyik új szakértő Talmácsi Gábor lesz. Hazánk egyedüli gyorsasági-motoros világbajnokával ennek apropóján beszélgettünk, de sok minden más is szóba került.
Bár egy rövid ideig az autóversenyzésbe is belekóstoltál, de alapvetően motorversenyzőként ismer a világ. Felmerül a kérdés: hogyan kerültél be a közmédia F1-es szakértői stábjába?
Szeretem a technikai sportokat. Egyszer volt is alkalmam személyesen kipróbálni egy F1-es autót, ami fantasztikus élmény volt. Büszke vagyok erre, mert kevés ember mondhatja el magáról, hogy MotoGP-motort és F1-es autót is vezethetett élete során. Rengeteg közös pont és párhuzam van a motorversenyzés és az autóversenyzés között, emiatt kértek fel a szerepre.
Azt lehet tudni előre, hogy hány versenyre hívnak be szakértőnek? Milyen szempontok szerint dől el, hogy mikor ki lesz soron?
Előreláthatóan négy alkalommal leszek én az egyik stúdióvendég. A bajnokság közepe táján lesz négy olyan hétvége, amikor saját versenycsapatomnak, a Talmácsi Racingnek éppen nem lesz versenye, így be tudok csatlakozni a közvetítésekbe.
A 2009-es MotoGP Valenciai Nagydíj előtt az F1 mindenható ura, Bernie Ecclestone személyesen kívánt sok szerencsét Talmának
Hogy érzed, motorversenyzőként milyen plusz színt, illetve szempontokat tudsz majd bevinni az F1-es adásokba, amit mondjuk a többiek talán nem?
A pályákat ismerem, és a technikai kérdésekben sok tapasztalatom van. Autóversenyzői múltam miatt is jó rálátásom van a sportra. Emellett ismerem a csapatok egyes szerelőit, és egy-két kulisszatitkot.
Korábban mentoráltál egy fiatal gokartversenyzőt, Rónai Tamást. A jövőben szeretnél még hasonlóval foglalkozni, vagy most már inkább csak motorversenyzők útját igyekszed egyengetni?
Most a saját versenycsapatomon van a fókusz. Szeretnénk pódiumos helyezésekért küzdeni. Úgy érzem, most készen áll erre a csapat és versenyzőnk, az olasz bajnok Alessandro Zaccone is.
Milyen rendszerességgel követed nyomon az F1 történéseit, illetve versenyeit?
Az F1-et rendszeresen nem tudom figyelemmel kísérni egyéb elfoglaltságaim miatt, de amikor csak tudom, nézem az edzéseket, futamokat.
Talma 2006-ban még Michael Schumacher csapattársa is volt, igaz, csak az F1-es pilótaválogatott egy focimeccse erejéig
Jelenleg épp Barcelonában tartózkodsz. Mi járatban vagy ott?
A hétvégén Aragónban tesztelünk, és előtte volt rá mód, hogy barátnőmmel egy picit pihenjünk itt Barcelonában. Ez az egyik kedvenc városom.
Kérlek, mesélj kicsit saját csapatod, a Talmácsi Racing idei és jövőbeni terveiről. Mikor lesz MotoGP-futam a Hungaroringen? Téged mikor láthatunk újra motoron?
Én jelenleg a Superbike sorozatban való szereplésünkre koncentrálok. A versenyzőm, Alessandro Zaccone készen áll rá, hogy megérkezzen a legjobbak közé. Cél az Európa-bajnoki cím a Superstock600 kategóriában. Ami engem illet, én versenyzőként már elértem, amit szerettem volna, ezért nem igazán érzem úgy, hogy most versenyeznem kellene. Örülök, hogy a lábam egyre jobb, és hogy egészséges életet élhetek. A Hungaroringen eddigi tapasztalataim alapján és látva a jelenlegi helyzetet, soha nem lesz motoros világverseny. A pálya alkalmatlan rá.