Magyar Nagydíj: Versenyzői nyilatkozatok az időmérő edzésről

Lewis Hamilton mellett ismét az árnyékos oldal jutott Nico Rosbergnek (Fotó: Batchelor / XPB Images)

Lewis Hamilton mellett ismét az árnyékos oldal jutott Nico Rosbergnek (Fotó: Batchelor / XPB Images)

Cikkünk folyamatosan frissül!

Lewis Hamilton, Mercedes – 1. hely

„Eddig nagyon jó volt a hétvége, nagyon jól alakultak a dolgok. Itt mindig is jó eredményeim voltak. Imádom az időjárást is, a várost is, Budapest az egyik kedvenc városom, de a pályát is, különösen azért, mert olyan érzésem van, mintha egy gokartpálya lenne. Amin évekkel ezelőtt versenyeztünk szuperlágy, tapadós gumikkal, és most a melegben hasonlóan viselkednek a gumik. De Nico és én nem lehetnénk itt, ha a csapatunk nem végezne egész évben ilyen kiváló munkát. Különösen akkor, amikor közeledik ez a hétvége. Úgyhogy nagyon köszönöm nekik! Van még dolgunk holnap, nem szombaton végezzük el a munka oroszlánrészét. Holnapra is maradt rengeteg. Akárhogy is alakul a hétvége, elégedett leszek vele. Nem is tudom, emlékszem-e olyan hétvégére, amikor ennyire jól teljesítettem, mint most. Még hosszú az út az egyes kanyarig. Nagyon nagy kihívást jelent majd a verseny fizikailag is és az autó szempontjából is. Magabiztos vagyok, kényelmesen érzem magam az autóban, és remélem, hogy sikerül behúzni holnap.”

Nico Rosberg, Mercedes – 2. hely

„Nincs magyarázatom igazság szerint, minden terv szerint alakult az időmérő edzésen. Nem találtam a tempót, és egész héten hullámzott egy kicsit a teljesítményem valami megmagyarázhatatlan okból. Meg kell néznünk ma este. Biztosan nem vagyok elégedett vele, ezt elmondhatom.”

Sebastian Vettel, Ferrari – 3. hely

„Nehéz napunk volt tegnap, voltak bizonyos problémáink, de mára megtaláltuk a helyes irányt, és minden könnyebben ment. Próbáltuk felépíteni a tempónkat a harmadik edzésen, és az időmérőn folyamatosan javultunk. A harmadik hely a maximum, amit ma elérhettünk, szóval nagyon elégedettek lehetünk, különösen a hétvége gyenge rajtja után. Most egy jó versenyben bízunk. Ki tudja, ezen a pályán mindig történik valami – talán tehetünk valamit a Mercedesek ellen. De arra számítok, hogy szoros lesz a csata a mögöttünk lévőkkel, így a Williamsekkel és a Red Bullokkal is.”

Daniel Ricciardo, Red Bull – 4. hely

„Annyira szoros volt! Jó lenne, ha most én lehetnék ott a sajtótájékoztatón! Nagyon elégedett voltam a körömmel, nem hiszem, hogy ennél többet ki lehetett volna hozni belőle. Az összes edzésrész remekül ment, a Q2-be a keményebb keverékkel jutottam be – azt hiszem, én voltam az egyetlen, aki megkockáztatta ezt. És bevált! Ha holnap két kiállás lesz, lesz egy friss szett lágyabb gumim, ami apró előny lehet. Amikor áthaladtam a célvonalon, azt mondtam, ez igen. Elégedett voltam a körrel. Közel volt a harmadik hely, de annak ellenére örülök, hogy csak fél tized hiányzott.”

Kimi Räikkönen, Ferrari – 5. hely

„Az ötödik hely nem éppen az, amivel bármikor is elégedett lehetsz. De ma délelőtt nem is mehettem a lágy gumikkal, ami nem éppen ideális. Annyira tényleg nem volt rossz, de voltak problémáink, amik miatt időt veszítettünk. Mindig lehet javulni, de most legalább a tiszta oldalán vagyok a pályának. Próbálok jól rajtolni, aztán támadni.”

Fernando Alonso, McLaren – 15. hely

„Az autó visszatért a garázsba, viszont a szabályok kimondják, hogy csak akkor folytathatod, ha saját erejéből teszi. Kicsit szigorú a szabály, mert elég sokszor fordul elő, hogy az autó visszatér a garázsba a teherautón, visszamennénk a pályára, de nem lehet. Rossz időben rossz helyen történt ez, mivel a legjobb tíz közelében voltunk. Jensonnak gondja volt az ERS-sel, nekem lekapcsolt az autóm – nem a legjobbkor, az időmérőn. Azonban megtanultuk a leckét a folytatásra. Még vizsgáljuk, mi történt, átnézzük az adatokat, megpróbáljuk megérteni a hibát, és kiküszöbölni holnapra.”

Jenson Button, McLaren – 16. hely

„Jó volt vezetni az autót, az egyensúlyát jónak éreztem, még ha a többiek gyorsabbak is a köridőket tekintve. Szerintem ami az egyensúlyt illeti, sikerült mindent kihozni az időmérőből. Az egyenesekben azonban nem állt rendelkezésre az ERS ereje. Ez elég nagy veszteség a teljesítmény terén – úgy három tizedet jelent egy körön. Aztán az egyes kanyar után minden rendben volt. Ilyesmit korábban még nem tapasztaltam – balszerencsés voltam. Kár érte, mert élvezem a pályát, jó volt az autót vezetni. Persze hogy 13. vagy 16. vagyok-e, az nem sokat számít. Egyértelműen fejlődtünk itt, de az élen állók még mindig messze vannak. Már sokkal jobb vezetni az autót, magabiztosabbá váltunk, ami előrelépés.

Forrás: www.telesport.hu – RSS