A középcsapat Nagy-Britanniában vette be újfejlesztésű versenygépét, ami már első nekifutásra biztató eredményeket ért el, második futamán viszont a furcsa incidensek miatt került a figyelem középpontjába. A Magyar Nagydíj első szabadedzésén Sergio Pérez balesete borzolta a kedélyeket: a mexikói autóján a jobb hátsó felfüggesztés lengőkarja romlott el, a hiba pedig komoly bukáshoz vezetett, hiszen a pilóta fejtetőre állt versenygépével.
Mivel az autó komolyan megrongálódott, Péreznek ki kellett hagynia a második gyakorlást, sőt a csapat Nico Hülkenberget sem indította, a probléma kivizsgálásáig ugyanis elővigyázatosságból nem szerették volna pályára küldeni másik versenyzőjüket sem. A szombati nap problémamentes volt az egylet számára, a futam 43. körében azonban ismét beütött a baj: a célegyenes végén, közel maximális sebességnél leszakadt Hülkenberg első vezetőszárnya, az autó pedig nagy sebességgel csapódott a bukótér végén található gumifalba – a pilóta szerencsére ezúttal is sértetlen maradt.
A baleset után szóba került, hogy a problémát az alkatrészek gyengesége jelentette, a Force Indiánál viszont úgy vélik, a Hungaroring egyedi kialakítású, durván csipkézett rázókövei okozták az elsőszárny-leválást. Mivel az új autó nemrég debütált, az is felmerült, hogy a fejlesztési verseny hevében a csapat lazított biztonsági előírásain, hogy nyerjen néhány tizedet, a vezetőség azonban ezt a felvetést is elutasította. „Nem játszadozunk a biztonsággal” – szögezte le Szafnauer. „Ezt már pénteken bebizonyítottuk, amikor addig ki sem engedtük Hülkenberget, amíg nem tudtuk, mi okozta Pérez balesetét! Ezek [az incidensek] nem ismétlődhetnek meg!” – tette hozzá.
A második balesetben érintett Hülkenberg természetesen bízik csapatában, és abban, hogy az illetékesek megoldják a problémákat a soron következő Belga Nagydíj kezdete előtt. „Két különböző problémával szembesültünk a hétvégén, ami nyilvánvalóan nem túl pozitív, de biztosra veszem, hogy a csapat keményen fog dolgozni azért, hogy megértse és megoldja a gondokat. Nincsenek kétségeim afelől, hogy a srácok megoldják a problémát a következő verseny előtt; most van időnk az elemzésre és a javításra is. A helyzet adott, nekünk pedig a lehető legjobb munkát kell végeznünk” – mondta.
Miután Hülkenberg kiesett, a csapat – újfent elővigyázatosságból – Pérez vezetőszárnyát is lecserélte, a mexikói azonban (beeső fékpedál miatt) nem tudta befejezni a versenyt, az indiaiak tehát pont nélkül maradtak. Ennek ellenére megtartották ötödik helyüket a gyártók bajnokságába; Hülkenberg szerint ezt a folytatásban is megőrizhetik, hiszen a második félév erősebb lesz. „Azzal az érzéssel vágok neki a szünetnek, hogy az év második fele jó lesz, hiszen az autónk sokat fejlődött. Jól érzem magam benne, és versenyképesek vagyunk. Legutóbb például harcban voltunk a Red Bull-lal és a Williamsszel, ami nagyon, nagyon jó! Már izgatottan várom a folytatást” – fogalmazott.