Az illetékesek ősszel hoznak döntést arról, melyik cég lesz a királykategória hivatalos gumiszállítója 2017 és 2019 között, a Pirelli vezetői tehát hamarosan megtudják, folytathatják-e együttműködésüket a Forma-1-es alakulatokkal, avagy a Michelin győzelme esetén búcsút kell inteniük a szériának. Ha az olaszok nyernek, elsődleges célkitűzésük az új hátsó abroncsokkal kapcsolatos tesztek mihamarabbi elvégzése lesz, azok ugyanis komoly változáson mennek keresztül a 2017-es évad előtt; a tervek szerint szélességük 375 helyett 420 milliméter lesz.
A tesztkorlátozásra vonatkozó szabályok azonban megkötik a csapatok és a gumiszállító kezét; az előírások értelmében a 2016-os évad előtt például mindössze nyolc napot tölthetnek gyakorlással, ez pedig egy évvel később túlságosan kevés lesz, hiszen egy teljesen új formula debütál majd. „Ha a sportban maradunk, tényleg meg kell vizsgálnunk, hogyan alakul a tesztelés” – idézi szavait az Autosport. „A tervek szerint 2017-ben szélesebbek lesznek a hátsó abroncsok, de módosítanunk kell az elsőkön is, és az autókat [a jelenlegitől] elértő aerodinamikai hatások érik majd” – teszi hozzá.
„Mivel tényleg drasztikus változásokról van szó, nem akarjuk úgy végezni, hogy az első barcelonai teszten ébredünk rá, komoly problémáink vannak. Szóval, meg kell találnunk a módját, hogy ezt [az év első kollektív tesztsorozatát] megelőzően is tesztelhessünk” – magyarázza a szakember, kinek cége egyébként is folyamatosan kapcsolatban van a csapatokkal, illetve a sport vezetőivel, hiszen ők már a 2016-os évad előtt is szeretnének bevezetni pár, az abroncsokkal kapcsolatos módosítást. Felül akarják például vizsgálni a kemény keveréket, be szeretnénk vezetni egy minden eddiginél lágyabb összetételű abroncsot, és nagyobb szabadságra vágynak a gumiválasztás terén.
Ezeket a módosításokat azért szeretnék elvégezni, mert 2015-ben nem tudtak megfelelni az elvárásoknak, hiszen több futamon is mindössze egy bokszkiállást láthattunk, holott az olaszok (a vezetőség kérésére) több cserével szerették volna feldobni a futamokat. „Dolgozunk a kemény keveréken, ami módosítást igényel; közelebb kellene hozni a közepeshez. Továbbá szeretnénk egy olyan abroncsot, ami az utcai pályákon használható és lágyabb a jelenlegi leglágyabb keveréknél. Egy másik ötlet a szabadabb választással kapcsolatos, amit már 2016-ban megvalósíthatunk, anélkül, hogy megnehezítjük a saját dolgunkat. Ezek a terveink, de reméljük, hamarosan mindent véglegesíthetünk. Úgy tűnik mindez megvalósítható” –zárja gondolatát Hembery.