A hétvégi Trackwood Drift Fesztiválon került sor a Hell Energy Night Drift Series utolsó versenyére, mely az Országos Bajnokságtól függetlenül értékelték összesítésben. Ebben a sorozatban kizárólag az éjszakai versenyek számítottak, melyen eldőlt, hogy Zentai Sándor Máriapócson aratott győzelmével a végső elszámolásban is megnyerte a sorozatot.
A magyar Night Series verseny nyomvonala lényegében nehezebb volt, mint a nemzetközi Drift Allstars/EEDC futam kihívása. Ismét ellenkező irányban kellett lefűzni a megújult RabócsiRing aszfaltját. Az edzések során viszont felváltott irányban gyakoroltak hazánk legjobbjai, mely során a technika ördöge ismét közbeszólt néhány szerencsétlenül járt versenyző kárára. A legbrutálisabb talán az lehetett mikor Galacs Gábor hűtő ventilátor lapátja figyelt ki a motorháztető tetején, épp amikor Gabi a 4. gangot váltotta V8-as E30-asával. A ventilátor természetesen minden lényeges elemet összekutyult a motorháztető alatt, így a Galacs Drift Team hosszú éjszaka elé nézett, de végül sikerült versenynapra összelapátolni működőképes állapotba az autót.
A kvalifikációk során Zentai Sándor kapott egy újabb pofont a falttól, ezen a napon már a másodikat. Szerencsére mindez a 3. mért körében történt, így a továbbjutása nem forgott kockán, a kár viszont elég jelentős volt. A magyar selejtezőket Ládi Attila nyerte a V10-es E36-al, ami egyébként Sanyi autója mellett a külföldiek másik nagy kedvence volt. Attilát követte a másik Attila, akinek vezérneve Zentai, míg harmadik lett Tóth ,,Alapos” Géza egy impozáns szép körrel.
A legjobb 16 páros csatáinak első körében a kvalifikáció nyertese Ládi Attila beforgott, így ellenfele a Speed Drift Team tagja Smidéliusz Bálint jutott tovább. Itt kell megjegyezzük, hogy a csapat egyre nagyobb elhivatottsággal látogatja a hazai versenyeket és igazi csapatként segítenek ott ahol csak tudnak. Bálint a folytatásban azzal az enekes Árpáddal találkozott, aki legutóbb a 2. helyet kaparintotta meg Máriapócson. A NanoEnergizer Drift Team tagja most azonban alul maradt az új titánnal szemben. Bálint következő ellenfele a legjobb négy között Szili Krisztián volt. Krisztián az első körben egy visszahívásos csata után a korábban technikai hiba miatt pórul járt Galacs Gábort, majd Szántó Nikit gyűrte le könnyedén, mivel Niki a megindításnál beforgott.
A másik ágon a Zentai testvérpár brillírozott, most már azt kell mondjuk szokás szerint! Attila az első körben Temesvári Pétert ejtette ki, majd óriási csatában kétszeres visszahívás után a Hell Energy Drift Team tagját György Szilvesztert győzte le. Zentai Sándor dolga sem volt könnyű mivel már az első körben megizzasztotta őt Zalabai Zsolt, ám tovább tudott jutni. A folytatásban pedig a tavalyi bajnok Tóth Géza várta, akit követőként nagyon megszorongatott, így a legjobb 4 között várhatta testvérét a döntőbe jutásért.
A Zentai testvérpár elődöntős csatája azt hozta, amit vártunk. Szinte hiba nélkül teljesítette mindkét pilóta a kört. Gyönyörű látványt nyújtottak több ezer néző számára. Nem véletlen, hogy a bírók a végelszámolásban ezt a csatát jutalmazták megosztottan a Federal tsuiso különdíjjal. A továbbjutást viszont muszáj volt eldöntetni és ezúttal Sándornak kedveztek a csillagok állása, hiszen tényleg minimális különbséggel tudott csak győzni testvérével szemben. A döntő másik résztvevőjének kérdése a Szili Krisztián – Smidéliusz Bálint páros között dőlt el. A nagyobb rutinnal rendelkező Krisztiánnak sikerült jobban az összecsapás, míg Bálint a bronz csatában vigasztalódhatott. Persze nem volt könnyű dolga, hiszen Zenta Attillával hozta össze a sors, és a papírforma nem neki kedvezett. A páros csatában ezt Attila be is bizonyította, nagyon agresszívan támadta ellenfelét, ami a pódium harmadik fokát jelentette számára. A döntőben Zentai Sándor sem spórolta el brutális megindításait és a hatalmas nyomásgyakorlását Szili Krisztián ellenében. A közönség bár nem tudhatta előre, de a díjátadó előtt mégis bátran ihattak előre a medve, azaz Sándor bőrére.
A Night Series színvonalban és izgalmakban egy cseppet sem maradt alul a nemzetközi versenyhez képest, de tény és való a versenyautók technikai képességei között egyelőre egy hatalmas űr tátong, amit még csak pár versenyző autójával tudunk betömni. Ami jól látszik és konklúzióként levonható, hogy vezetéstechnikai tudásban mi is meg tudjuk állni a helyünket bárhol a világon, amennyiben megfelelő technika van alattunk. Ennek pedig három akadálya van a szponzorok hiánya a pénz és a pénz.
Night Series záró futam végeredménye:
1. Zentai Sándor – Ford Focus RWD
2. Szili Krisztián – BMW E30 M5
3. Zentai Attila – Ford Sierra
4. Smidéliusz Bálin – BMW E30 V8
Night Series Országos Bajnokság összetett végeredmény:
1. Zentai Sándor 104 pont
2. Szili Krisztián 90 pont
3. György Szilveszter 82 pont
4. Zentai Attila 72 pont
A hazai drift pilótákkal szeptember 23-án Tökölön találkozhatunk újra, ahol az idei év utolsó versenye kerül megrendezésre.
Bővebb információk, eredmények: www.drifting.hu