A döntéshozók már tavaly elhatározták, a folytatásban csökkentik a vezetést segítő technikai eszközök számát, nagyobb hangsúlyt fektetve ezzel az emberi tényezőre, azaz magukra a pilótákra. Első körben szigorítottak a rádiós kommunikációra vonatkozó szabályokon – igaz az eredetileg tervezettnél elnézőbb előírásokat alkottak – az idei szezon felénél pedig új, a startokkal kapcsolatos irányelveket léptettek életbe; a nehezítés elsősorban a kuplung használatával kapcsolatos.
Ezzel azonban még nincs vége a módosításoknak, a következő versenyévadban ugyanis újabb változások jöhetnek! A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nemrég közölte a csapatokkal, hogy a 2016-os szezonban újabb szigorításokat vezethet be, melyek elsősorban a rádiózással és a telemetria használatával lesznek kapcsolatosak.
A szövetség állítólag már vizsgálja, miként lehetne korlátozni a valós idejű kommunikációt a versenyautó és a bokszutca között. A tervek szerint a csapatok csak az autók üzemeltetéséhez szükséges alapvető információkat továbbíthatnák, de a megfigyelés céljából küldött és a nem alapvető csatornákat eltárolhatják a versenyautók belső memóriáiban.
Az FIA ezzel egyidejűleg egy 31 pontot tartalmazó listát is küldött az egyelteknek, amin azok az üzenetek szerepelnek, melyek a 2016-os évben is közölhetők lesznek.
Íme, a teljes lista:
1. Az autóval kapcsolatos kritikus problémák feltüntetése, például egy defekt, vagy egy sérülés.
2. Az ellenfél autójával kapcsolatos problémák ismertetése.
3. Utasítás a bokszutcába való kiállásról az autó leállítása, illetve megjavítása céljából.
4. A pályabírók intézkedéseinek ismertetése: sárga zászló, piros zászló, a rajtprocedúra megszakítása, és ehhez hasonló információk.
5. Vizes aszfalt, olaj, vagy törmelékek a pályán.
6. A pilóták közötti helycserével kapcsolatos utasítások.
7. Visszaigazolás, hogy a csapat hallotta a pilóta üzenetét.
8. Köridők és szektoridők.
9. Részletek az ellenfél időeredményeiről.
10. A pilóták közötti különbségek az edzéseken, illetve a futamon.
11. „Nyomd keményebben!” „Most nyomd neki!” „Valakivel versenyben vagy!” És az ezekhez hasonló üzenetek.
12. A forgalommal kapcsolatos információk az edzéseken és a futamon.
13. Az autók közötti különbségek ismertetése az időmérőn, hogy a pilóta jobb pozícióba kerülhessen a gyorsköre előtt.
14. A következő kerékcserére választott gumikeverék ismertetése.
15. Hány kört teljesített az ellenfél egy adott gumiabroncson.
16. Az ellenfél által használt gumikeverék ismertetése.
17. Az ellenfél stratégiájával kapcsolatos információik.
18. A biztonsági autó érkezésének időszaka (ami befolyásolhatja az előre megbeszélt taktikát).
19. Az egyik ellenfél, avagy a csapat pilótája által elkövetett vétségek: például az egyik kanyar átvágása, a pálya elhagyása, időbüntetés, stb.
20. Értesítés a DRS használatának engedélyezéséről és tiltásáról.
21. A DRS meghibásodása, és a probléma orvoslásával kapcsolatos információk.
22. Az első szárny pozíciójának változtatása a következő kiállás során.
23. Olajáramlás.
24. Mikor kell kiállni a bokszba.
25. Emlékeztetés a fehér vonalakra, a különböző jelzésekre, a mérlegelésre, amikor a pilóta megérkezik a bokszba, avagy elhagyja azt.
26. A pálya határaival kapcsolatos emlékeztető.
27. A versenyigazgatóságtól érkező üzenetek továbbítása.
28. Az autó sérüléseivel kapcsolatos információk.
29. A hátralévő körök számának ismertetése.
30. A teszteléssel kapcsolatos információk ismertetése az edzéseken, például az aerodinamika feltérképezése.
31. Az időjárással kapcsolatos információk.