Retro
2015. augusztus 22. szombat, 13:44
Az F1 történetének ötödik évében sem maradhatott ki a naptárból a népszerű svájci Bremgarten, ám a fordulatos versenyt teljesítő mezőny még nem gondolhatta, hogy utoljára vendégeskedik itt.
A Bern közelében fekvő pálya körül az időjárás nem volt kedvező, az egész hétvégére rányomta a bélyegét az eső a szezon hetedik nagydíján, amit követően már csak kettő volt hátra a bajnokságból.
Az időmérő máris különlegességet hozott, hiszen először taszították le a pole-ból a Mercedest azóta, hogy a német márka a szezon elején, a Francia Nagydíjon megjelent a sportban. A babérokat ugyanis a Ferrarival Jose-Froilan Gonzalez aratta le, mindössze két tizeddel legyőzve a Mercedes vezéralakját és honfitársát, Juan Manuel Fangiót. A kvalifikáción a Ferrari, a Mercedes és a Maserati még kiegyenlített csatát vívtak, noha várható volt, hogy a német márka a versenyen képes lesz ellépni a többiektől. A Lancia azonban, amely csapat Alberto Ascari megszerzésével tört volna nagy babérokra a szezonban, még mindig nem készült el az autójával, így a címvédő olasz nem is volt ott a mezőnyben.
Fangio már a rajtnál átvette a vezetést és elhúzott a mezőnytől. Gonzalezt hamarosan a Maseratit vezető Stirling Moss, majd saját csapattársa, Mike Hawthorn is megelőzte, és néhány körön át a két brit vívott ádáz csatát a második helyért. Nemsokára azonban mindkettőjüket utolérte a végzet. Hawthornnak a gázpedál problémái miatt kellett bokszba állnia, majd nem sokkal később fel is adta a versenyt, míg Mosst motorgondok akadályozták a tovahaladásban, így Gonzalez vissza is állt a második helyre.
Ekkor a Mercedest vezető Karl Kling állt a harmadik helyen, miután egy korai megpördülés után sikeresen áthámozta magát a mezőny nagy részén, de üzemanyagproblémák miatt ő sem jutott el a célig. A dobogó alsó foka így a harmadik Mercedest vezető Hans Herrmann kezébe került, aki első és utolsó pódiumát szerezte az F1-ben.
Az első két helyezettet, vagyis az argentin kettős sikert már senki nem tudta veszélyeztetni, Fangio ráadásul a bajnoki címet is bebiztosította ezzel, hiszen Gonzalez hiába jött be másodiknak, mindenképpen pontot kellett volna rabolnia honfitársától ahhoz, hogy matematikailag versenyben maradjon. Fangio másodszor lett világbajnok, és máig ő az első, aki ezt úgy tette meg, hogy a szezon során két csapatnál is vezetett, hiszen a szezon elején, Buenos Airesben és Spában még egy Maseratit kormányozva győzött.
Svájc pedig utoljára rendezett Formula-1-es futamot 1954. augusztus 22-én, hiszen a következő évi Le Mans-i tragédia után az országban tiltólistára helyezték az autósportot. Az azóta rendezett két Svájci Nagydíjnak a franciaországi Dijon adott otthon, amelyek egyike az F1-es naptár része is volt. Svájcban nemrég, több mint 50 év után feloldották a tilalmat, és most mindenki kíváncsian várja, hogy mikor fogja egy rangos nemzetközi sorozat ismét betenni a lábát az ország határain belülre.