Retro
2015. szeptember 2. szerda, 15:21
Félnek az új monzai sikántól a pilóták, Button még lát esélyt a címvédésre, Grosjeant eltiltják, Ricciardót bejelentik, Michael Schumacher pedig rekorder és nagykövet lett. Az F1 szeptember 2-i hírei.
2013: Miután kiderült, hogy Mark Webber az év végén távozik az F1-ből, a Red Bull bejelentette, hogy Daniel Ricciardót emeli fel Sebastian Vettel mellé a Toro Rossóból. Sokáig úgy tűnt, az ausztrál Kimi Raikkönennel lehet versenyben az ülésért, de a csapat végül a fiatalságra szavazott.
2012: Nem sokkal a Belga Nagydíj leintése után az FIA egy versenyre szóló eltiltással sújtotta Romain Grosjeant, aki veszélyes manőverével nagy balesetet okozott a futam rajtjánál. Az első teljes F1-es szezonját futó francia elismerte hibáját és ha nehezen is, de lenyelte a büntetés tényét, amiből a Lotus szerint a pilóta biztosan tanulni fog.
2011: Egy évvel korábban az akkor még Renault-ként bejegyzett Lotus istálló szintén elveszített egy pilótát, ekkor azonban Nick Heidfeldet végleg, akivel megegyeztek a szerződésbontás részleteiben. A csapat bejelentette, hogy Bruno Senna ül majd az autóba a szezon hátralévő részére, míg Heidfeld számára sokan azt valószínűsítik, hogy egykori munkaadója, a BMW oldalán a DTM-ben talál menedéket.
2010: Jenson Button még mindig esélyesnek érzi magát a címvédésre az öt versenyző közötti szoros bajnoki csatában, dacára annak, hogy a legutóbbi Belga Nagydíjon Sebastian Vettel nekiütközött, megfosztva őt a pontszerzés lehetőségétől. „Nagyon letört voltam a verseny után, de a 35 pontos lemaradásom valójában nem túl sok. Ha régi pénzben számolunk, az előző pontrendszerben ez csak 14 lenne.”
2008: Kívülről erősítene a Toro Rosso, az olasz istálló ugyanis bejelentette, hogy tesztlehetőséget ad a Super Aguri megszűnése miatt ülés nélkül maradt Takuma Satónak, akinek Sebastien Bourdais-vel szemben kell bizonyítania, hogy megérdemli a csapat ülését 2009-ben.
2006: Felipe Massa nem érez magán extra nyomást azt követően, hogy Isztambulban megszerezte első F1-es futamgyőzelmét, sőt, szerinte innen már csak felfelé fog ívelni a karrierje. „Ez az első évem egy élcsapatnál, és korábban csak az álmomban léteztek ilyen eredmények. Sokkal érettebb vagyok már, mint korábban, és a megfelelő körülmények mellett képes vagyok a győzelemre. Még Fernando [Alonso] sem győzött az első szezonjában, de aztán mégis rendkívül sikeressé vált” – mondta Massa.
2004: Ralf Schumacher elárulta, csak a biztosítótársaságának szigorú feltételei miatt nem térhet még vissza a versenyzéshez az Olasz Nagydíjon. Noha az Indianapolisban hátsérülést szenvedett német már teljesen felépült, mivel biztosítói 12 hetes pihenőt követelnek tőle, zsinórban hatodik versenyét, Monzát is ki kell hagynia, és majd csak a Kínai Nagydíjon ülhet be ismét a Williamsbe.
2003: Michael Schumachert San Marino nagykövetévé avatták, elismerésként azért, mert a német rengeteget jótékonykodott a múltban az állam és lakóinak megsegítésére.
2001: Ettől a naptól kezdve új személy vezeti az F1-es győzelmek rangsorát, miután Michael Schumacher 52. sikerét aratta a zűrzavaros, Luciano Burti ijesztő balesete miatt le is állított Belga Nagydíjon.
2000: Tartanak a versenyzők az új monzai első sikántól. A lassítót 25 év után alakították át, az immár nem balra, hanem jobbra kanyarodik a célegyenes végén, és sokkal szűkebb elődjénél. A legutóbbi teszten azonban a pilóták megállapították, hogy veszélyesebb is. Jarno Trulli szerint „egy rajtbaleset esélye 100%”, de Pedro de la Rosa is hasonlóképp gondolkodik az arányokat illetően. „A rajtnál nagy pusztítás fog történni. Csak azt remélem, hogy én nem leszek a részese” – mondta a spanyol, akinek számításai csak részben jöttek be. A kritikus első sikánt ugyan megúszta, a másodikban viszont belekeveredett egy nagy balesetbe, aminek következtében autója a levegőbe repült.