Ahogyan azt már megszokhattuk, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ezúttal is két DRS-zónát jelölt ki a pilóták számára. Az elsőt a Lesmo- és az Ascari-kanyarok közötti hosszú egyenesben, melynek mérési pontját a két Lesmo között jelölték ki; míg a második zóna a célegyenesben lesz, a Parabolica előtt kijelölt mérési ponttal.
Olaszországban Danny Sullivan segíti a versenybírák munkáját. Az amerikai pilóta neve főként a tengerentúli versenysorozatok rajongóinak csenghet ismerősen, hiszen mindössze egy szezont teljesített a királykategóriában; 1983-ban a Tyrrell pilótája volt. Legjobb helyezését a monacói ötödik pozíció jelentette. 1984-ben visszatért az Amerikai Egyesül Államokba, és az IndyCar-sorozatban versenyzett, ahol 1988-ban bajnokká koronázták. 1985-ben az Indianapolisi 500 mérföldes viadalt is megnyerte, győzelmét pedig a legemlékezetesebbek között tartják számon, hiszen egy 360 fokos megpördülést követően zárkózott fel Mario Andrettire, majd előzte le a korábbi F1-es világbajnokot. Pályafutása egy 1995-ös baleset miatt szakadt félbe. Az elmúlt időkben több alkalommal is segítette az FIA munkáját, legutóbb az idei Osztrák Nagydíjon állt munkába.
A mezőny Belgium után Monzában is a sárga oldalfalú lágy és a fehér jelölésű közepes gumiabroncsokat használhatja. „A történelemnek és a hangulatnak köszönhetően mindig Monza az év egyik fénypontja. Idén a lágy és a közepes abroncsot hozzuk, ami változás az előző évekhez képest, viszont ezzel is szeretnénk a sebességre helyezni a hangsúlyt, ez a pálya ugyanis erről szól! Komolyabb gumikopásra számítunk, a szabadedzések után tehát fontos lesz a megfelelő stratégia kidolgozása. Monzában a rázókövek is komoly kihívás elé állítják az abroncsokat, következetes teljesítményre és tartósságra lesz tehát szükségünk” – mondta a cég sportigazgatója, Paul Hembery.
A hétvége hivatalos programja a csütörtökön, 15 órakor kezdődő sajtótájékoztatóval veszi kezdetét. Ennek résztvevői: Marcus Ericsson (Sauber), Felipe Massa (Williams), Daniel Ricciardo (Red Bull), Carlos Sainz (Toro Rosso), Nico Rosberg (Mercedes) és Sebastian Vettel (Ferrari).
Pénteken a csapatok képviselői tartanak sajtótájékoztatót. Ezen az eseményen Maurizio Arrivabene (Ferrari), Éric Boullier (McLaren), Matthew Carter (Lotus), Robert Fernley (Force India), Paul Hembery (Pirelli) valamint Christian Horner (Red Bull). A sajtótájékoztatót 16 órakor veszi kezdetét.
Fontos adatok:
Pálya neve: Autodromo Nazionale Monza
Körszám: 53
Pálya hossza: 5793 méter
Használható gumikeverékek: lágy (sárga), közepes (fehér)
DRS-zónák: 2
Körrekord: 1:21,046 (Rubens Barrichello – Ferrari, 2004)
2014-es rajtelsőség: 1:24,109 (Lewis Hamilton – Mercedes)
A 2014-es futam végeredménye (a legjobb 10):
1. Lewis Hamilton (Mercedes)
2. Nico Rosberg (Mercedes)
3. Felipe Massa (Williams)
4. Valtteri Bottas (Williams)
5. Daniel Ricciardo (Red Bull)
6. Sebastian Vettel (Red Bull)
7. Sergio Pérez (Force India)
8. Jenson Button (McLaren)
9. Kimi Räikkönen (Ferrari)
10. Kevin Magnussen (McLaren)
Az elmúlt öt év győztesei:
2014: Lewis Hamilton (Mercedes)
2013: Sebastian Vettel (Red Bull)
2012: Lewis Hamilton (McLaren)
2011: Sebastian Vettel (Red Bull)
2010: Fernando Alonso (Ferrari)