A Williams az Olasz Nagydíj előtt jelentette be, hogy 2016-ban is Felipe Massával és Valtteri Bottasszal képviseltetni magát a királykategóriában, vagyis a Mercedes, a Ferrari és a Sauber után a patinás brit alakulat is megerősítette, változatlan pilótapárossal kezdi a következő évet. Noha hivatalos bejelentés még nem történt, biztosnak tűnik, hogy a Red Bull és a Toro Rosso sem változtat, de az is meglepetésként érné a Forma-1-es közvéleményt, ha a Force India lecserélné Sergio Pérezt.
Nem meglepő tehát, hogy a napokban többen felvetették, a csapatok konzervatívan kezelték a pilótakérdést, hiszen az említettek közül egy sem vállalt be egy cserét, vagy adott lehetőséget valamelyik fiatal tehetségnek. A Grand Prix Times munkatársa Monzában több csapatvezetőt is felkeresett, hiszen megpróbálta kideríteni, mi állhat az állandóság mögött. „Nem hiszem, hogy lenne különösebb oka annak, hogy nem cseréltek. Általában a stabilitást kell keresned, és ha a pilóták jól teljesítenek, meg akarod tartani őket” – mondta Bob Fernley a Force Indiától.
Kijelentésével a Red Bull Forma-1-es alakulatát irányító Christian Horner is egyetértett; a brit szakember szerint a váltáshoz nyomós érvre van szükség. „A versenyzők lecserélése komoly dolog az alakulatok számára” – magyarázza. „A pilóták alapvető részét képezik a versenycsapatnak, szóval szerintem csak akkor fontos, hogy lecseréld őket, ha ezzel a módosítással egészen biztosan elindulsz egy jobb irányba. A Red Bull továbbra is szívesen támogatja a fiatal tehetségeket, és azt hiszem, nem is állunk rosszul ezen a téren; az ember mindig a lehető legjobb formáját akarja hozni” – teszi hozzá.
Más esetekben az egylet speciális helyzete indokolja az adott pilóták megtartását; legalábbis néhány csapatvezető ezt is megemlítette. A Ferrarit irányító Maurizio Arrivabene például kiemelte, a stabilitás most rendkívül fontos a vörösök számára, az elmúlt időszakban ugyanis komoly átalakuláson esett át az alakulatnak, aminek a személyi cserék is részét képezték. „Ez egy új csapat, és szeretnénk megőrizni a stabilitást, és egyértelművé tenni a célokat mindenki számára” – fogalmaz az olasz szakember, majd elismeri, Kimi Räikkönen megtartásában a múltban elért eredmények is szerepet játszottak. „Kimi maradását Magyarország után erősítettük meg. Megismételném, ő egy világbajnok. Mégpedig a Ferrari utolsó bajnoka. Ezt nem akarjuk elfelejteni!”
A Lotus ügyvezetője, Matthew Carter is egy különleges helyzetről beszélt: nyílt titok, a csapat tárgyalásokat folyatat a Renault-val, az esetleges adásvétel pedig a pilóták szerződéseire is hatással lehet, noha mindketten érvényes kontraktussal rendelkeznek a 2016-os évadra (ennek ellenére korábban Pastor Maldonado, a napokban pedig Romain Grosjean távozásának a lehetősége is felmerült). „Egyelőre csak azért nem jelentettük be a pilótapárosunkat, mert arra várunk, mi sül ki a következő hetekben, hónapokban. Tehát, nincs okunk arra, hogy változtassunk, és mindkét versenyzővel szerződésünk van, viszont a Lotusnál ebben a pillanatban vannak komolyabb kérdések, amiket meg kell válaszolnunk” – érvelt a brit szakember.