Retro
2015. szeptember 11. péntek, 12:34
Raikkönen visszatér a Ferrarihoz, a Red Bull Renault-motorra cserélheti a Ferrarit, Zanardi lábak nélkül is F1-es kocsit tesztelne, Barrichello eltiltást követel. Szeptember 11. hírei.
2014: A Ferrari nemrégiben kinevezett elnöke, Sergio Marchionne megjelölte a csapat legfőbb problémaforrását: gyengeségük a motor, ugyanis alábecsülték a V6-os turbókra váltás jelentőségét.
2013: Pilótabejelentést tett a maranellói istálló. A Ferrarival korábban világbajnoki címet szerző Kimi Raikkönen visszatér a csapathoz. Felipe Massa előző este közölte, hogy elhagyja a Scuderiát.
2012: A McLaren nem gondolkozik a Hamilton utáni időszakon. Martin Whitmarsh bevallotta, meg sem fordult fejükben, ki lehetne a 2008-as világbajnok utódja, ha ő úgy dönt, távozik a csapattól – elsődleges céljuk az, hogy megtartsák a jelenlegi párost. Eddie Jordan azon kijelentését, hogy Hamilton már alá is írt a Mercedesszel, fantáziálásnak nevezte.
2011: Október közepéig fog várni a Renault Robert Kubicára. Az istálló mihamarabb tisztázná versenyző felállását, ugyanakkor szeretné, ha a lengyel versenyző jövőre visszatérne hozzájuk, ezért várnak az év eleji ralibalesetét követő rehabilitációt folytató pilótára.
2010: Fernando Alonso fantasztikus kvalifikációt teljesített Monzában, ahol a Ferrari 2008-as Brazil Nagydíj óta első pole-pozícióját szerezte meg, saját első rajtelsőségét több mint egy évet követően. A bajnokság legnagyobb esélyesei, Hamilton, Webber és Vettel csak az ötödik, negyedik és hatodik helyeket érték el.
2008: Számos versenyző – mint Rosberg, Trulli és Fisichella – úgy gondolja, Lewis Hamilton spái 25 másodperces büntetése kanyarátvágás miatt túlságosan szigorú volt. „Teljesen egyetértek vele, előnyt szerzett” – vélekedik velük ellentétben Fernando Alonso.
2007: A Ferrari akkor is megérdemelné a bajnoki címet, ha azt a bíróságon, a McLaren kizárásával szerezné meg – hangoztatta Luca di Montezemolo, az olaszok elnöke. A riválisokat két nap múlva hallgatja meg az FIA Motorsport Világtanács a kémkedési botrányban.
2006: Sajtóértesülések szerint a Red Bull valamelyik csapata – valószínűleg az első számú – jövőre Renault-motorokat fog használni, míg a másik a Ferrari erőforrásait. Ezzel teljesen felborulna az eddigi párosítás: 2006-ban a Red Bull a Ferrari V8-as, a Toro Rosso a Cosworth lekorlátozott V10-es erőforrásával versenyez.
2005: Takuma Sato tízhelyes rajtbüntetést kapott a Brazil Nagydíj rajtrácsára, mivel Belgiumban safety car alatt hátulról eltalálta Michael Schumachert. Juan Pablo Montoya Antonio Pizzoniával ütközött, a versenyt Raikkönen nyerte.
2004: Alex Zanardi újra Formula-1-es autót tesztelne, a Williams pedig ígéretet is tett neki egy lehetőségre. A csapatnál 1999-ben szereplő versenyző 2001-ben veszítette el mindkét lábát.
2002: A végnapjait húzó Arrows Magyarországhoz és Belgiumhoz hasonlóan a legnagyobb valószínűséggel kihagyja az Olasz Nagydíjat. Egy csapathoz közeli forrás elmondása szerint az autók egy nappal a gépátvétel előtt még a gyárban vannak.
2001: Takuma Sato egy fantasztikus tehetség, akinek előbb vagy utóbb az F1-be kell jutnia, jelentette ki a BAR csapatfőnöke, Craig Pollock – a japán náluk tesztpilóta. A Jordan tagadta, hogy a brit Formula-3 bajnoka náluk fog versenyezni jövőre egy tanulóév erejéig, mielőtt a BAR-hoz fellép.
2000: Rubens Barrichello szerint Heinz-Harald Frentzent el kellene tiltani a versenyzéstől. A Jordan későn fékező német versenyzője hátulról eltalálta a brazilt a második sikánnál Monzában, ezzel hat autót érintő tömegbaleset alakult ki. A szétszóródó törmelék miatt egy pályabíró életét vesztette.
1997: A Tyrrell csapat saját szélcsatornát épít jövőre, ahol 50 %-os méretarányú modelleket tesztelhetnek. Az istálló új gyár megnyitására is készül – valószínűleg egy japán szponzor fog csatlakozni a csapathoz, onnan a jelentős tőke.
1996: Négy különböző helyen is tesztel a mezőny: Zeltwegben Hill, Silverstone-ban Berger, Monzában Morbidelli, Fioranóban pedig Irvine a leggyorsabb.