A stuttgartiak az összes rendelkezésükre álló módosító pontot felhasználták az olasz futam előtt, Monzában tehát új erőforrással szálltak harcba a győzelemért. Ezt a specifikációt végül csak Hamilton használhatta, Nico Rosberg autójába ugyanis a hűtőrendszer meghibásodása miatt vissza kellett építeni egy régebbi egységet. Ő Szingapúrban ismét az új motorral gurulhat pályára, azt azonban továbbra sem tudni, a Mercedes partnerei mikor kapják meg ezeket a hajtóegységeket.
Annak, Olaszországban miért nem használhatták az új erőforrásokat, a Mercedes szerint egyszerű a magyarázata: a cég csak két hajtóegységgel készült el a hétvége előtt. Nem meglepő tehát, hogy a váltás időpontja bizonytalan, hiszen a három partnercsapat részére összesen hat új erőforrást kellene gyártani. Ezen felül a csapatvezetőkkel is egyeztetni kell, az új erőforrások bevetését ugyanis nem árt összehangolni az eredeti stratégiával, lévén a motorcserénél figyelni kell az éves limitre (ez egy pilóta esetében négy motor), aminek átlépése hátrasorolásos büntetést von maga után.
„Még semmit sem ígértek” – mondta a Force India helyettes csapatvezetője, Bob Fernley, amikor a Motorsport munkatársa megkérdezte, mikor kaphatják meg a Mercedes új hajtóegységét. „Igazából ez az ő döntésük. Az eredeti terv az volt, hogy ez [a motor] ki sem jön 2016-ig, most viszont, hogy megjelent, talán az ügyfélcsapatoknak is kaphatnak belőle. Attól függ, milyen irányelveket követ a Mercedes. Meg kell tudnunk, mit terveznek, és a tervhez igazíthatjuk a programunkat. A menetrenden is sok múlik. Nico Hülkenberg elveszített egy erőforrást, tehát ő kiesett a ritmusból, viszont Belgiumban nem indult; szóval figyelembe kell vennünk az összképet” – magyarázza.
A Williams helyettes csapatvezetője, Claire Williams valamivel pontosabban fogalmazott, a Mercedes új erőforrásainak bevetését pedig már izgatottan várja, hiszen azok véleménye szerint komoly lökést adhatnak istállójának a Ferrarival folytatott küzdelemben. „Az év vége felé sor került rá. A csapatnak van egy fejlesztési terve, szóval folyamatosan egyeztetünk [a Mercedes vezetőivel]” – nyilatkozata a brit szakember. Az egylet főmérnöke, Rob Smedley szintén izgatottan várja az újítást, főleg miután látta, hogyan teljesített Hamilton Olaszországban. „Egyértelmű, hogy előrelépés történt, szóval olyan gyorsan be szeretnénk építeni, amilyen gyorsan csak be tudjuk” – fogalmazott.