Motor
2015. szeptember 17. csütörtök, 09:50
A hétvégi San Marinói Nagydíjon első nullázását elkönyvelő Jorge Lorenzo úgy véli, veszélyesek az úgynevezett „flag-to-flag” szabályok, amelyek értelmében akkor sem állítják le a versenyeket, ha megváltoznak az időjárási körülmények. A Yamaha spanyolja ugyanakkor még lát esélyt a világbajnoki címre.
Néhány éve lépett életbe az a szabálymódosítás, mely szerint – a kisebb géposztályokkal ellentétben – akkor sem állítják meg a királykategória futamait, amennyiben az időjárási körülmények megváltoznak, hanem lehetővé teszik a pilóták számára a menet közbeni motorcserét (a Moto2-ben és a Moto3-ban ez csak „vizes versenynek” minősített viadalok esetén érvényes, ahogy azt láthattuk például a legkisebbek indianapolisi fordulóján, ám mivel nekik csak egy gép áll a rendelkezésükre, esetükben nem motor-, hanem gumicseréről beszélhetünk).
Ennek egy extrém esetét láthattuk megvalósulni a hétvégén Misanóban, ahol előbb az eleredő eső miatt álltak ki a bokszba a versenyzők, majd a pálya száradása nyomán ismét bejöttek motort váltani a pilóták. A második cseréjét követően kicsúszó Jorge Lorenzo azonban úgy véli, hogy az időjárási körülmények megváltozása esetén biztonságosabb lenne megvárni a helyzet stabilizálódását:
„Amit el kell kerülnünk, hogy slick gumikkal motorozzunk vizes pályán. Ez nagyon-nagyon veszélyes, és csak a motoron ülő pilóták tudják, mennyire” – nyilatkozta a második cseréjét követően kicsúszó, s ezzel idei első nullázását elkönyvelő yamahás, akinek szavait a motorsport.com idézi. „Véleményem szerint ez a legrosszabb része a sportunknak: ez az egyetlen dolog, amit biztonsági szempontból kifogásolhatónak mondanék. Ezt a vasárnapi bukásom nyilvánvalóvá tette. Nem tudom, hogy a közvetítési jogok vagy valami hasonló volt-e az oka, hogy megváltoztatták a szabályokat.”
Lorenzo vélhetően ebben nem is tévedett, hiszen a korábbi időszakokban gyakran alaposan megcsúsztak a közvetítések, amíg a döntéshozók arra vártak, hogy stabilizálódjanak a körülmények. A spanyol pilóta egyébként úgy véli, hogy a Michelin által jövőre bevezetni tervezett intermediate abroncsok sem kínálnak majd tökéletes megoldást, ugyanakkor általuk valóban javulhat a helyzet.
A hétvégi bukásával Lorenzo ismét jelentősebb hátrányba került az összetettben Valentino Rossival szemben, ám tudja, hogy még nincs veszve minden: „Most 23 pont a különbség, de korábban négy verseny alatt ledolgoztam 29 egységnyi hátrányt, szóval ez most is lehetséges. Emellett persze az is előfordulhat, hogy Valentino is elkövet néhány hibát. Nyilvánvaló, hogy nyomás lesz rajta, hiszen többet veszíthet. De tény, hogy nem lenne szükségem több olyan versenyre, mint a mostani vagy a silverstone-i.”