Mégis megkapja hőn áhított tesztjeit a Pirelli

F1

2015. szeptember 18. péntek, 17:40

A csapatok a héten végre elfogadták a Pirelli kérését, és belementek abba, hogy idén és jövőre az eddig tervezettnél több tesztet rendezzenek, amelyeken a gumicég felkészülhet az új szabályokra.

Noha egy nappal korábban a Motorsport.com még arról számolt be, hogy a Pirelli kérését ismét figyelmen kívül hagyhatják, ám most az Autosport mégis azt írja, hogy a Stratégiai Csoport elfogadta az olasz cég kérelmét, és több tesztet is előirányoztak az idei és a következő évre.

A Pirelli az elmúlt években folyamatosan elégedetlenségét fejezte ki a gumijainak korlátozott tesztelési lehetőségei miatt, hiszen a csapatok által bevezetett tesztkorlátozás miatt a versenyhétvégének kívül alig léphetnek pályára az autók. Ezúttal viszont minden korábbinál nagyobb méreteket öltött az olaszok aggodalma, hiszen a következő évekre olyan új szabályok vannak kilátásban, amelyek a gumicégtől is eltérő hozzáállást, új termékeket és más felkészülést igényelnek.

Dppi_00115011_343

A brit forrás szerint a Stratégiai Csoport tagjai egybehangzó igennel szavaztak az idei tesztre, így megvalósulhat a szezonzárót követő napokban Abu Dhabiban rendezendő kétnapos gyakorlás, amelyen a Pirelli a jövőre érkező ötödik gumikeveréket, az úgynevezett „ultralágyat” próbálja ki a csapatokkal. A résztvevők azt is elfogadták, hogy jövő januárban egy kétnapos „esős” tesztet tartsanak Paul Ricardban.

A Pirelli ezen kívül további évközi tesztnapokra is igényt tart jövőre, mivel 2017-re várhatóan 17 colos átmérőjű, és szélességükben is megnövekvő abroncsokra vált majd a sport, ami teljesen új koncepciót jelent az eddigihez képest. Paul Hembery szerint az ideális tesztmennyiség hat darab háromnapos teszt lenne számukra, a Stratégiai Csoport szerint azonban ez túl sok, és kompromisszumos megoldásként négy darab kétnapos tesztet ajánlanak. Ennek részleteiről majd később döntenek, mint ahogy arról is, hogy hogyan fogják a nagyobb, 2017-re tervezett abroncsokat felrakni a 2016-os autókra olyan módon, hogy azokkal hasznos, reprezentatív munkát lehessen elvégezni.

Forrás: www.formula.hu – RSS