F1
2015. szeptember 26. szombat, 20:20
Szerző: Balogh Tamás; Fotó: Red Bull Media House GmbH
A Mercedest irányító Toto Wolff szerint legalábbis ez lehet a megoldás arra az esetre, ha a Red Bull valóban elhagyja az F1-et. Persze szerinte is jobb lenne, ha az osztrák márka a sportban maradna.
Hosszú ideje beszédtéma a Formula-1-es paddockban és szaksajtóban az előző években több világbajnoki címet is bezsebelő Red Bull sorsa. Az már tényként kezelhető, hogy szakítanak jelenlegi motorszállítójukkal, a Renault-val, s ugyanez vár a „kistestvérre”, a Toro Rossóra is. Azt azonban még nem tudni, melyik gyártó léphet a franciák helyére: korábban a Ferrari tűnt a legvalószínűbb opciónak, de a híresztelések szerint már erre is egyre kevesebb esély van.
A Red Bull vezérkara már többször is elhintette, hogy amennyiben nem jutnak versenyképes erőforráshoz, akár már az idei szezon végén elhagyhatják a száguldó cirkuszt, amelynek eredményeképp kettővel kevesebb csapat állna rajthoz jövőre – még ha ezt a csökkenést valamelyest kompenzálná is a Haas érkezése.
Toto Wolff, a rivális Mercedes alakulatának vezére egy régi-új elképzelést vetett fel a motorsport.com szakoldalnak nyilatkozva, amikor a Red Bull esetleges távozásáról kérdezték: „Ha egy csapat kiszáll, akkor a harmadik autók jelenthetik a megoldást a mezőny feltöltésére. Nekem személy szerint ez egy elég izgalmas ötletnek hangzik” – fogalmazott Wolff, hozzátéve, hogy a legideálisabb eset az lenne, ha az energiaitalosok is maradnának, és néhány csapat harmadik autókat is indítana, így akár 27-28 fősre lehetne duzzasztani a mezőnyt.
Persze erre a forgatókönyvre gyakorlatilag semmi esély sincs, Wolff pedig úgy véli, ha a két lehetőség közül választani kell, akkor inkább annak örülne, ha a Red Bull nem hagyná el a sportot. A címvédő gárda ügyvezető-igazgatója szerint nagy kárt okozna a Formula-1-nek, ha egy, az osztrákokhoz hasonló méretű márka a kiszállás mellett tenné le a voksát. „Remélem, akármilyen döntést is hoznak majd, az az F1 javára válik” – vonta le a konklúziót Wolff.