A Vitara lehet a Suzuki sikerének záloga

Autó

2015. október 2. péntek, 20:44

Az európai, így a hazai piaci igények változása a hazai értékesítésen is érezteti hatását. A Vitara márciusi bevezetése óta a Suzuki ismét megszerezte vezető pozícióját a magyar gépjárműpiacon, hiszen piaci részesedése az év kilencedik hónapjában 14,8 százalékra nőtt.

Ez annak köszönhető, hogy csak szeptemberben 597 Vitara talált gazdára Magyarországon, ezzel a márka megőrizte elsőségét az SUV kategóriában, ahol az év első kilenc hónapját tekintve egyébként is vezette az értékesítési listát. A B szegmensben is Suzuki gyártmány áll jelenleg az élen: a Swiftből 1550 darabot értékesítettek a január–szeptemberi időszakban. Szeptemberben a Suzuki piaci részesedése 14,8 százalékra nőtt, ami a július–augusztusi 10,6, illetve 10,2 százalékot követően jelentős bővülés.

vitara_resize

A Suzuki egyébként már júliusban a képzeletbeli dobogó legfelső fokára állhatott a maga 740 darabos forgalomba helyezésével. Augusztusban – a szokásos nyári gyárleállás miatt – is 512 Suzuki került forgalomba, a kiemelkedő, 928 darabos szeptemberi értékesítés azonban ismét az élre repítette a márkát. Az eredményt a Vitara népszerűségén túl azonban az a közös munka tette lehetővé, amit Magyarország legkiterjedtebb és legerősebb, mintegy 75 pontból álló kereskedői hálózata végez. A flottaautóként forgalomba helyezett személyautók húszas listáján is három Suzuki modell szerepel: a Vitara, az S-CROSS és a Swift – közülük a Vitara és a Swift elsőként a kategóriában.

Forrás: www.formula.hu – RSS