Autó
2015. október 8. csütörtök, 06:23
A 911-est eleinte az autók vad csődörének lehetett nevezni, amit precízen uralni nehéz bal láb mellett csak keveseknek sikerült. Az elvárások persze változtak, akárcsak a vásárlói közönség, így Stuttgartban ehhez kellett igazítani a ménesszámban gazdag gépezet kialakítását.
A Porsche fejlesztőinek sok munkára volt szükségük, hogy a farnehéz 911-ből egy átlagos tudású vezető számára is békésen uralható gépezetet faragjanak, de ez láthatóan kiválóan sikerült. A 911 turbó és a GT3-as verziójában éppen ezrét használtak aktív összkerék-kormányzást. A megoldás előnyei miatt egyre többen hiányolták a békésebb változatokból, így engedve a szorításnak a Porsche a Carerra S modellbe is beépíti. A működés a már ismert alapelven működik, azaz 50-től 80 km/h sebességig az elsővel ellentétes, 80 km/h felett pedig azokkal párhuzamos irányba mozdítja el a meghajtott hátsó kerekeket.
Az elmozdulás szabad szemmel szinte láthatatlan, mivel mindössze 1,5 fok. Az eredmény viszont érezhető, mivel kis sebességnél fordulékonyabb, nagyobbnál stabilabban viselkedik. Ez utóbbi előzésnél, sávváltásnál érződik, hiszen a farnehéz autók jellegzetes problémáit csökkenti le jelentősen. Ezek mellett a típushoz kínált – 375 helyett 360 milliméter átmérőjű – sportkormány már csak ráadás.