F1
2015. október 18. vasárnap, 11:04
Szerző: Balogh Tamás; Fotó: McLaren Honda
A McLaren partnereként az F1-be idén visszatérő Hondánál tudják, mi jelenti a fő problémát számukra az erőforrást illetően, így mindenekelőtt ezt próbálják meg kiküszöbölni a következő szezon előtt.
Nagy reményekkel vágott bele az újbóli együttműködésbe a McLaren és a Honda, ám az már az első tesztek során kiderült, hogy közel sem számíthatnak diadalmenetre a 2015-ös szezon során. Bár a japán gyártó részéről folyamatos az ígérgetés, egyelőre számottevő fejlődést nem sikerült elérniük. Legutóbb az Orosz Nagydíj előtt használtak fel fejlesztési zsetonokat – idén az utolsókat –, s bár a nyilatkozatok arról szóltak, hogy a várakozásokat is felülmúlta az új motor, végül élesben mégsem vetették be Fernando Alonso autójában: erre várhatóan csak a jövő hétvégén, Austinban kerül majd sor.
Az optimizmus ellenére tudják a Hondánál, hogy még bőven van hova fejlődniük, és a motorsport-főnök Yasuhisa Arai elmondása szerint azt is tudják, mi számít a fő gyengeségüknek az erőforrást illetően: „A belsőégésű motort illetően úgy érezzük, van némi fejlődés, még ha ez a pályán nem is igazán látszik. Az energia-visszanyerés ugyanis továbbra is problémát jelent, így az autó összteljesítménye még nem kielégítő” – mutatott rá a gyengélkedés fő kiváltó okára Arai.
A jelenlegi szabályozás értelmében 160 lóerő pluszt biztosíthatnak az energia-visszanyerő rendszerek, ám a Honda ezt nem tudja egy teljes körön keresztül kiaknázni, ennek köszönhető, hogy gyakran könnyedén mennek el Alonso és Button mellett az egyenesekben. Miután a két világbajnok is nyilvánvalóvá tette, hogy ez a terület jelenti az elsődleges problémát, Arai egyértelműen ennek a megoldását jelölte meg fő célkitűzésnek a 2016-os szezon előtt: „Mindenekelőtt az jelenti a prioritást, hogy megoldjuk ezt a problémát, de nem igazán tudjuk még megmondani, hogy mennyit fogunk ezáltal javulni.”