Retro
2015. október 22. csütörtök, 21:50
A Ferrari rendesen megadta a módját a 2000-es bajnoki cím megünneplésének, ám a 15 éve ezen a napon zajló Maláj Nagydíj nem csak egy halom parókáról maradt emlékezetes.
Bár az egyéni cím már az előző futamon, Suzukában eldőlt, a szezonzárónak is maradt még tétje az élmezőnyben, hiszen a konstruktőri pontversenyben még nem hirdettek bajnokot. A McLarennek 13 egységet kellett ledolgoznia a Ferrarival szemben, ami nem tűnt egyszerű feladatnak – kettős győzelem esetén is az volt egyetlen reményük, ha a vörösök nem szereznek két pontnál többet.
Nem lehet mondani, hogy a wokingiak két pilótája, Mika Hakkinen és David Coulthard ne tettek volna meg mindent ennek érdekében – ám még egy kicsit a kelleténél is többet. Hakkinen ugyanis kiugrott a rajtnál, így tudta a második pozícióból átugrani a pole-ból induló Michael Schumachert. Coulthard a harmadik helyről azonban tisztán jött be a német elé az első kanyar előtt, így még ha nem is teljesen szabályos módon, de két McLaren vezette a mezőnyt.
Az első kör rengeteg tolakodást hozott a hátsóbb régiókban. A célegyenes utáni jobb-balos kombinációban Nick Heidfeld, Pedro Diniz, Pedro de la Rosa és Jean Alesi akadtak össze, kicsit odébb Ralf Schumacher kényszerült a fűre Eddie Irvine mellett, akinek Jaguarjával pedig Jarno Trulli koccant, de Jos Verstappen is bemutatott egy megpördülést. A nagy kavalkád miatt a biztonsági autó a pályára lépett, de miután végül nem sok takarítanivaló maradt, a második kör végén már vissza is tért a bokszba.
Hakkinen az újraindítás után szinte azonnal maga elé engedte Coulthardot, ám a kör végére Schumacher és a mögötte érkező Rubens Barrichello is kicselezte, így az élről hirtelen a negyedik helyen találta magát. A legrosszabb persze csak ezután jött: a kiugrásért kapott 10 másodperces stop&go büntetés, aminek hatására a 18. helyre, vagyis a mezőny legvégére esett vissza.
Coulthard tartotta a vezetést, de csak a bokszkiállások első köréig – Schumacher és a Ferrari ekkor előhúzták azt a taktikát, aminek számos győzelmet köszönhettek együttműködésük során. A Ferrari jobban meg volt tankolva a rajtnál, így a német még néhány gyorskört megtehetett, és miután letudta saját kiállását, Coulthard előtt tért vissza a pályára, ahonnan már vissza sem nézett. A skót ugyan a nyomában maradt, de sem kitaktikázni, sem megelőzni nem tudta az immár háromszoros bajnok Schumachert, aki így a rekordot beállítva, szezonbeli kilencedik győzelmét szerezte. Barrichello bejött a harmadik helyre, Hakkinennek pedig a végére sikerült felkapaszkodnia a 4. pozícióba.
A Ferrari kényelmesen védte meg konstruktőri bajnoki címét, és ennek megünneplése gyanánt már a díjátadó előtt felkerültek a csapattagok fejére a vörös parókák, amelyektől jó darabig meg sem szabadultak. Nem csak Schumacher és Barrichello, de Ross Brawn, Jean Todt és még Luca di Montezemolo is elengedte magát erre a néhány órára, a róluk készült felvételek pedig 15 év távlatából is felejthetetlenek maradtak.