F1
2015. november 16. hétfő, 15:35
Szerző: Gellérfi Gergő
A Renault hamarosan döntést hozhat arról, hogy kaphat-e tőlük jövőre név nélküli F1-es erőforrást a Red Bull – csakhogy először ennél sokkal fontosabb dolgokat illetően is elhatározásra kell jutniuk.
Immár jó ideje az tűnik a Red Bull-krízis legvalószínűbb megoldásának, hogy a Milton Keynes-i istálló úgyszólván „jelöletlen” erőforrásokat kap majd a Renault-tól, azaz a megfelelő összegért cserébe továbbra is a franciák motorjai hajtják majd az energiaitalosok autóit – csak éppen nem Renault néven.
A Renault részéről nem is tagadják, hogy az elképzelés megvalósulhat, ha Carlos Ghosn vezérigazgató is úgy akarja, csakhogy először ennél fontosabb kérdéseket is tisztáznia kell a franciáknak, ahogy azt Cyril Abiteboul ügyvezető leszögezte: „Azt hiszem, kijelenthetjük, hogy a Red Bull talált egy megoldást. Idővel majd közöljük, hogy ebben a Renault-nak mekkora szerepe van, de először arról kell határoznunk, hogy egyáltalán az F1-ben mekkora szerepet vállalunk.”
„Ez ugyanis nem a Red Bullnál kezdődik, hiszen azt már korábban egyértelművé tettük, hogy jelenlegi, motorszállítói szerepünkkel nem kívánunk az F1-ben maradni. Szóval mindenekelőtt: mit akarunk kezdeni a sportágban? Mi történik a Lotusszal? És a Red Bull-lal, illetve a Toro Rossóval? Továbbá: mit tesznek majd a Renault-program partnerei, mint a Total és az Infinti? Sok pletykát lehet hallani, a kezdeményezés viszont a vezérigazgatónk kezében van.”
S hogy miért fordulhat elő a sok sárdobálás után mégis, hogy a Renault a Red Bull segítségére lesz? Erre Abiteboul így felelt: „Ha jövőre is motort szállítunk nekik, azt csakis azért tesszük majd, mert értelmes lépés a jövőnk szempontjából. Mindig azt mondom, hogy előre kell nézni és nem hátra, de tény, hogy a Red Bull és a Renault közelmúltjában vannak olyan pontok, melyek nyugtalanná tehetik az embereket a két márka összekapcsolását illetően.”
„Teljes mértékben megértem, hogy kritizálják a terméket, amit kapnak. Egyesek ezt sem értik meg, én viszont igen. Sőt, engem is kritizálhatnak, ahogy az általam vezetett technikai részleget is, a márkát viszont nem. Ez ugyanis elfogadhatatlan.”