F1
2015. november 27. péntek, 09:23
Szerző: Balogh Tamás; Fotó: Daimler Media Site; Nyitókép: DPPI
A háromszoros F1-es világbajnok úgy véli, a Mercedes számára az évad mélypontjának számító verseny óta az autó jobban fekszik Nico Rosbergnek, ezért volt képes őt többször is legyőzni azóta.
A 2015-ös Formula-1-es idény egyik legváratlanabb fordulata volt, amikor Szingapúrban az addigi versenyeket domináló Mercedes hirtelen visszaesett a középmezőny elejébe. A világbajnok gárda sem előtte, sem után nem gyengélkedett annyira, mint azon a szeptemberi hétvégén, s igazából a pontos okait máig sem sikerült kideríteniük a meglepő szereplésnek.
Mindenesetre azóta mintha megváltoztak volna házon belül az erőviszonyok: Nico Rosberg sorozatban ötször szerzett pole-pozíciót, az utóbbi két futamot pedig már meg is nyerte csapattársa, Lewis Hamilton előtt. Bár sokak szerint a brit leeresztett, miután Austinban bebiztosította harmadik vb-címét, a versenyző szerint nem feltétlenül ez áll a háttérben:
„Amit egyértelműen kijelenthetek az elmúlt versenyeken nyújtott teljesítményemet illetően, hogy valami megváltozott az autón” – nyilatkozta Hamilton a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjat megelőző sajtóeseményen. A 30 éves pilóta egyértelműen a Szingapúr utáni változtatásoknak tudja be Rosberg formajavulását:
„A mérnökök megvizsgálták a történteket, és számos különböző magyarázattal előálltak, mi pedig kiragadtunk egyet ezek közül, és megváltoztattunk néhány dolgot. De az autó egész évben fantasztikus volt, szóval ennek nem sok értelmét látom. Viszont az autó egyensúlya már nem ugyanolyan azóta. Nem érzem olyan kényelmesnek, mint előtte, míg úgy tűnik, Nico jobban boldogul vele. A versenyben még mindig megvan a tempóm, de összességében egyértelműen elvett valamit az előnyömből.”
Rosberg természetesen azonnal cáfolta, hogy ilyesmiről lenne szó: „Nem tudom, mire céloz ezzel, de én nem észleltem semmiféle változást az autón. Szerintem mindig is elég közel voltunk egymáshoz, csak mostanában felém billent a mérleg nyelve” – vélekedett a német pilóta.
Egyes elméletek szerint az is közrejátszik Rosberg jobb szereplésében, hogy a Pirelli néhány hétvége óta magasabb keréknyomást ír elő, ám a versenyző szerint ezek csak mind találgatások: „Úgy vélem, olyan ez, mintha teafüvet olvasnánk. Nyilvánvalóan sok munkát fektettem bele, de nincs különösebb oka, hogy miért vagyok jelenleg én előbbre. A helyes kérdés szerintem nem az, hogy miért vagyok most gyorsabb, hanem az, hogy eddig miért nem voltam gyorsabb.”