F1
2015. november 28. szombat, 17:40
Szerző: Dezső Attila, Fotó: DPPI, Pirelli
A finn pilóta Vettel Q1-es kiesésével egészen a harmadik rajtpozícióig masírozott, de van még valami a tarsolyában, ami előnyére válhat az Abu Dhabi Nagydíj során.
A Mercedesek az év nagy részében akkora előnnyel rendelkeztek a többiek előtt, hogy fel sem kellett tenniük az aktuális hétvégére kijelölt lágyabbik gumikeveréket az időmérő első szakaszában. Most viszont nem ők voltak azok, akik csak az Abu Dhabiban sárga jelzésű, keményebb Pirellikkel futottak a Q1-ben, hanem Kimi Raikkönen, aki ráadásul a harmadik helyet szerezte meg a kvalifikáció végén – amíg a többieknek egy szett vadonatúj szuperlágy keverékük sem maradt a versenyre, a finn kezére játszhat, hogy neki nem kellett igénybe vennie az opciós keveréket.
Sebastian Vettel is hasonlóra készült, de a Ferrari belátta, hogy ez nem fog bejönni – az idő azonban letelt és a német pilóta nem ért fel gyorskörre szuperlágy abroncsain. A Pirelli sajtóközleménye kiemeli, hogy bár a hőmérséklet napnyugtával párhuzamosan csökkent, sehonnan nem kaptak jelzést szemcsésedésről, vagy felhólyagosodásról. Mindez természetesen egybevág azzal, hogy a versenyhétvége második napján sokkal több gumi van a pályán, mint pénteken. Az olaszok ennek köszönhetően két kiállásos stratégiát jósolnak minden csapatnál, az ideális gumitaktikát pedig szuperlágy-lágy-lágy sorrendben határozták meg, a 10., és a 32. körben kereket cserélve.
„A gumihasználat és a kopás az általunk várt szinten van, köszönhetően a pálya hétvégén tapasztalt fejlődésének. Ez sokféle stratégiát tesz lehetővé, de két a legtöbb pilóta esetében kiállást várunk” – nyilatkozta Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója.