F1
2015. november 29. vasárnap, 17:22
Szerző: Dezső Attila, Fotó: DPPI
Bár a dobogón azt nyilatkozta, hogy necced döntés lett volna kint maradni a futam végéig, a háromszoros F1-es bajnok még most sem érti, miért nőtt akkorára hátránya kiállása után.
Toto Wolff azt mondta az Abu Dhabi Nagydíjat követően, hogy bokszkiállása előtt Hamilton kezében volt a döntés az utolsó etapon használt megfelelő gumikeverékről, de ő túl sokáig vacillált, így a csapat döntött helyette. A háromszoros világbajnok olyan sokáig húzta kiállását, hogy 1,3 másodperces hátrányból több, mint 12 lett, amit a második helyen végző Hamilton nem igazán tudott hová tenni.
„Nem ismerem a nagy egészet, és a mérnökökre kellett hagyatkoznom az optimális stratégiát illetően, de hogy őszinte legyek, nem igazán értem, hogy jöhettem ki 11 másodperces lemaradással” – idézte Hamiltont a Motorsport.com. „Egy hegyet kellett megmásznom, és olyan keményen kellett nyomnom, ahogyan csak tudtam, de a gumiknak már annyi volt. Azért hagytam a csapatra a döntést, mert nem tudtam, melyik lenne a megfelelő.”
„A távolság már nagyon nagy lett a végére, és már semmi esélyem sem volt, hogy lefaragjam azt, noha mindent megtettem ennek érdekében. Kicsit sajnálom, mert a középső etapban én voltam a gyorsabb. Nem túl remek érzés, hogy ilyen gyors vagy, aztán 11 másodperccel lemaradva jössz ki. Hamar el lehet felejteni azt a kilenc, vagy tíz (10 volt – a szerk.) győzelmet idén. Az utóbbi három futam nem tartozik a legjobbak közé, de összességében elképesztő volt” – nyilatkozta Hamilton, aki a sajtótájékoztatón azt is elmondta, hogy szerinte sokkal jobb érzés világbajnokként a téli szünetre vonulni, mint futamgyőztesként.