Rali
2015. december 8. kedd, 09:47
A Korzika Rali végén kiszabott vitás büntetések a tárgya annak a fellebbezésnek, amit Ole Christian Veiby nyújtott be az FIA felé. A mindössze 19 esztendős norvég pilóta a Quentin Gilbert autóján elvégzett technikai ellenőrzést követően kapott hatvan perces büntetést a rali világbajnokság tizenegyedik fordulóján, mivel a Citroen DS3 R3 Max-on olyan vízpumpát találtak, ami nem volt homológ.
A versenybíróság döntésének értelmében Veiby elvesztette a szigeten az ötödik helyezése révén megszerzett tíz WRC 3-as pontját, győztesnek pedig az eredetileg a kategóriát megnyerő Gilbert kizárása után Simone Tempestinit avatták. Több Citroen is a kérdéses vízpumpával futott, beleértve Tempestiniét is, aki a többiekkel ellentétben nem nevezett itt a junior értékelésbe. A Citroen Racing a junior versenyzők nevében elfogadta a döntést.
A pilóta édesapja, Erik Veiby, aki az EVEN Management vállalat tulajdonosaként olyan versenyzők karrierjét egyengeti, mint Andreas Mikkelsen, Pontus Tidemand vagy Esapekka Lappi, a következőket mondta el: „Úgy hisszük, hogy a Citroen rosszul csinált valamit, amikor OC Veiby nevében elfogadta a büntetést anélkül, hogy értesítette volna őt. A másik dolog, amit nem fogadunk el, hogy az FIA anélkül büntetett minket nem homologizált alkatrészek használata miatt, hogy megvizsgálta volna a megbüntetett autókat. Ez nem lehet helyes.”
Veiby megerősítette, hogy bármilyen eredménye is lesz a fellebbezésnek, az nem módosítja fia bajnoki eredményét, a sportág és csapata jövőjét szem előtt tartva ugyanakkor el kellett járnia a fellebbezés formájában. Az ügy a döntőbizottság előtt van, a WRC 3-as bajnokság eredménye a határozat meghozataláig nem tekinthető véglegesnek.