Rali
2015. december 9. szerda, 12:11
December 4-én, pénteken adódott az első alkalom Eric Camilli számára, hogy megismerkedjen új csapatával, az M-Sporttal, valamint a Ford Fiesta RS WRC-vel, amikor részt vett a 2016-os Monte-Carlo Rallye felkészülési tesztjén. Egy új élet kezdetét jelentette ez a francia fiatal számára, aki máris otthon érzi magát új alakulatánál.
Délután 1:35-kor történt, hogy Camilli először tolathatott ki új navigátorával, Nicolas Klingerrel, valamint a Fiesta WRC-vel az M-Sport szervizterületéről a Drome-hegységben, Laborel közelében.
A kocsival történt első tempós futás a híres Col du Perty felé történt, Eric pedig megmutatta, jól tudja, hogyan kell egy World Rally Car-ral menni, hiszen kétezer kilométert tesztelt a Toyota Yaris WRC-vel.
Eric és Nicolas pénteken délelőtt érkezett meg, ekkor találkoztak az M-Sport mérnökeivel, Markkal, Antony-val és Bernardóval, a különítmény szerelőivel és új csapattársukkal, Mads Ostberggel, aki az előző napon kezdte meg a tesztet. A norvégnak az utolsó pillanatban kellett a megszokott navigátora, Jonas Andersson helyére keresni valakit, így csütörtökön Emil Axelsson, aztán pedig Ilka Minor érkezett, hogy beüljön mellé.
Az ebédszünet alatt az új francia páros időt szakított arra, hogy állítson az üléseken, valamint az öveken és hogy megismerje a Fiesta WRC cockpitjét, amiben a következő két szezont tölteni fogják.
Az időjárás tiszta volt, de a hepehupás, öt kilométeres kapaszkodás a Col du Perty felé, majd vissza – melyet a rali világbajnokság állandó tagjai jól ismernek – nedves volt helyenként, néhol fekete jég fordult elő, és néhány kanyar le is volt fagyva.
Két oda-vissza út után tértek vissza a bázisra, ahol már várták őket a bámészkodók és az M-Sport stábja, akik egy kicsit távolságtartónak tűntek még a főnök, Malcolm Wilson legújabb igazolásával szemben.
„Minden oké” – mosolygott Eric. „Ez egy jó tesztszakasz. Jól veszi a huppanókat az autó. Magabiztosnak érzem magam.”
„Azonnal jól működtünk az itinerrel” – jegyezte meg Nicolas. „A múlt héten hívott fel Eric, de nem volt könnyű számomra, hogy igent mondjak az ajánlatára, mivel Benjamin Veillas, Eric korábbi navigátora a legjobb barátom, Julien Maurin pedig szintén egy jó barát. Ez ugyanakkor egy túl jó lehetőség volt, hogy elszalasszam.”
Két további futást követően láthatóan megváltozott a hangulat a mérnökök motorhome-jában, Eric első idejei visszavontak minden, a leigazolásával kapcsolatos kétséget. A program következő lépéseként a Michelin új PILOT Sport S5-ös gumikra váltottak, melyek a Monte-Carlo Rallye-n állnak a csapat rendelkezésére.
Pénteken este, amikor a csapat az Ardeche hegyei között egy másik bázisra költözött át, a pilóta és navigátora még nyugodtabbnak tűnt. „Egy kicsit stresszesnek éreztem magam ma reggel. Este jobban fogok aludni” – ismerte el Eric a Hotel des Cevennes-ben elfogyasztott vacsorát követően.
Szombaton Mezilhac-ban folytatódott a teszt, ahol nézők százai bukkantak fel, hogy lássák az akciót. Camilliék 279 kilométert tettek meg a gyors, de nyirkos tesztszakaszon, miközben 110 kilométer/óra volt az átlagsebességük. A munka este fél hétkor fejeződött be, miután különböző beállításokat és a gumikat értékelt ki.
A teszt utolsó részére alkonyat után került sor, ekkor a köd további nehézséget jelentett, a pilóta azonban nem hibázott. A mérnökökkel történt eligazítást követően nyilvánvaló volt, hogy az M-Sport új franciáját elfogadta a csapat.
Forrás: best-of-rallylive.com