Motor
2016. január 25. hétfő, 09:34
Nagyon úgy tűnik, hogy a Gresini Racing Team Aprilia nem a tervezett ütemben halad 2016-os motorjával, amellyel nem fognak elkészülni a bő egy hét múlva esedékes sepangi gyakorlásra. Sőt, valószínűleg a február közepi Phillip Island-i tesztet is kihagyják, így az új RS-GP egy katari privát körözésen mutatkozhat be.
Az Aprilia 2015-ben tért vissza gyári szinten a gyorsasági motoros világbajnokság királykategóriájába, ám az igazán nagy durranást az idei évre tartogatják egy vadonatúj motorral (a tavalyi gép még a Superbike világbajnoki masina alapjaira épült). Úgy néz ki azonban, hogy a noale-i gyártó alaposan megcsúszott a munkálatokkal: sajtóhírek szerint az új RS-GP nem készül el a február 1-jén kezdődő sepangi tesztre, így a pilótáik, Alvaro Bautista és Stefan Bradl az egy évvel ezelőtti motorral lesznek kénytelen körözni Malajziában – igaz, így legalább a Michelin abroncsairól és az új elektronikáról tisztább képet kaphatnak.
Ami még ennél is rosszabb hír a gresinisek számára, hogy úgy tűnik, a február 17-től 19-ig tartó Phillip Island-i gyakorláson sem lesznek jelen: a motorsport.com úgy tudja, ehelyett Katarban, egy privát teszt keretében viszik először pályára az új motort, ahol a média figyelmétől elzártan, nyugodtabb körülmények között végezhetik el az alapvető rendszerek ellenőrzését.
Olyan szempontból nem lenne rossz döntés ez, hogy március első napjaiban a teljes mezőny Katarba látogat egy utolsó háromnapos gyakorlás erejéig, ráadásul a hagyományoknak megfelelően ott kerül sor az idénynyitó fordulóra is. Nem mellesleg az is közrejátszhat ebben, hogy a Phillip Island-i aszfaltcsík legendásan más követelményeket támaszt a motorok elé, mint a pályák többsége. Érdekes adalék, hogy az Aprilia privát tesztjével egy időben valószínűleg Colin Edwards, a Yamaha tesztpilótája is a losaili helyszínen fog tartózkodni, hogy az egységes elektronikai rendszert próbálgassa.
A fentiekhez hasonló hír, hogy a crash.net szakoldal szerint a Honda szatellit alakulatai nem kapják meg a 2016-os motorblokkokat a sepangi tesztre, így a tavalyival lesznek kénytelenek körözni. Az nem tisztázott, hogy a teljes gép 2015-ös lesz-e, ugyanis egyesek úgy tudják, hogy a váz megegyezik majd a gyári motorosok által használttal – igaz, ez azt is jelentheti, hogy Marc Marquez és Dani Pedrosa is a tavalyival fog tesztelni. Azért lehet különösen nagy hátrány, hogy nem próbálhatják ki az idei motorblokkot, mert a pilóták és a szakértők szerint a motorkarakterisztika jelentette a fő gyengepontját az egy évvel ezelőtti masinának.