Autó
2016. február 21. vasárnap, 17:00
Szerző: Mészáros Gergely
A KIA Niro forgalmazása 2016 végén kezdődik meg.
A Kia egyre gazdagabb modellkínálatát egy vadonatúj, csekély károsanyag-kibocsátású típussal bővíti. A Niro ugyanis egy hibrid szabadidőautó (Hybrid Utility Vehicle, HUV), mely maradéktalanul kínálja a kompakt szabadidőautókra jellemző összes praktikus és emocionális előnyt, de kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás mellett. Vadonatúj padlólemezét a jelenlegi Kia modellektől teljesen külön fejlesztették; a platformot kifejezetten környezetbarát technológiák alkalmazására, új generációs hajtásláncok befogadására készítették fel.
A fejlesztőcsapat – a modern forma mellett – mindenekelőtt arra törekedett, hogy az új modell a legtakarékosabb legyen a kompakt szabadidő szegmensben. A Kia Niro a divatos formát versenytársainál kedvezőbb üzemanyag-fogyasztással párosítja, a fejlesztés során megcélzott CO2-kibocsátás 90 g/km alatt marad (az új európai ciklus szerint, vegyes üzemben). Hibrid hajtáslánca a Kia 1,6 literes ‘Kappa’ közvetlen befecskendezéses benzinmotorját 1,56 kWh kapacitású lítium-polimer akkumulátor-csomaggal és 32 kW teljesítményű villanymotorral kombinálja. A hajtáslánc rendszerteljesítményét és –nyomatékát hatfokozatú duplakuplungos sebességváltó viszi át az aszfaltra. A későbbiekben hálózatról tölthető (plug-in) hajtáslánccal is bővül a modell kínálata.
Az egyedi, új fejlesztésű padlólemezre épülő Kia Niro karosszériája több mint 50 százalékban ultranagy szakítószilárdságú acélból készült, ami a kategóriaelső üzemanyag-fogyasztáshoz éppúgy hozzájárul, mint a fejlesztők által kitűzött, igen magas ütközésbiztonsági teljesítményhez. A Kia általános tömegcsökkentési programjának keretében az ultranagy szakítószilárdságú acélok alkalmazásával a márka 2020-ra 5 százalékkal csökkenti az új modellek vázszerkezetének tömegét (a 2014-es szintekhez képest.) A nagyszilárdságú platform nem csupán kimagasló biztonságot szavatol, de a zajt és a rezgésszintet is mérsékli, ami a Niro fejlesztésének egyik sarkalatos pontja volt. Az ellenálló karosszéria révén a Kia futómű- és menetdinamikai szakemberei kifinomult, harmonikus rugózással és magával ragadó vezethetőséggel vértezték fel a modellt.
Feltétlen említést érdemel még az utastérben a 7 colos érintőképernyőn megjelenő, modern UVO3 infotainment rendszer, valamint az Eco Driver Assistanst és a navigáció adatait is figyelembe vevő Predictive Energy Control Rendszer. Mindkettő a hatékony autóvezetést támogatja, remekül kiegészítve a hibrid hajtáslánc előnyeit.