F1
2016. február 23. kedd, 20:28
Szerző: Strommer Benjamin, Fotó: DPPI
Míg a csapatok teszteltek, az F1 vezetői Genfben találkoztak. A fő cél a 2017-es szabályokról való egyezkedés volt, helyette a kvalifikáció lebonyolításának módosításában egyeztek meg.
A Stratégiai Csoport és F1 Bizottság mai megbeszélésének elsődleges témáját a 2017-es aerodinamikai szabályok jelentették, amelyekről hosszú hónapok óta nem sikerül egyezségre jutni, pedig a csapatoknak lassan már az új autók tervezését kellene megkezdeniük. Emellett a fordított rajtrács ötlete is felmerült, Bernie Ecclestone az időmérő edzés első tíz helyezettjének felcserélésével dobná fel az izgalmakat.
Magáról az időmérő változásáról előzetesen nem hallottunk, ehhez képest a motorsport.com szerint a csapatok megegyeztek abban, hogy változik a kvalifikáció lebonyolítása. A jelenlegi, három szakaszból álló formátum megmarad, azonban nem az etapok végén esik ki bizonyos számú versenyző, hanem folyamatosan csökken a létszám: az első 5-7 perc után 90 másodpercenként búcsúzik a leglassabb pilóta, így a kvalifikáció végén ketten mérkőznek a pole-pozícióért. A Q2-be 15, Q3-ba az eddigi 10-zel ellentétben 8 pilóta fog továbbjutni.
Bár a csapatok megegyeztek a változásban, a módosítás még nem tekinthető véglegesnek. A motorsport.com megfogalmazása szerint „úgy tudjuk, a terv kipróbálni már az idei év során.” A legközelebb március 4-én összeülő Motorsport Világtanács jóváhagyására mindenképp szükség lesz a bevezetéshez. Az oldal megemlít egy úgynevezett „időballaszt”-ot is, amely alapján a bajnokság éllovasának köréhez bizonyos mennyiségű időt hozzáadnak…
Ami a találkozó fő célját, a 2017-es karosszériát illeti: nos, ebben az ügyben nem született egyetértés, a csapatok tovább halasztottak, egészen április 30-ig. A hírek nem szólnak a fordított rajtrácsról, valószínűleg azt is leszavazták.