Autó
2016. február 24. szerda, 06:58
A C 43 4MATIC Coupé nem csupán egy új tagnak számít a C-osztály családjában, hanem egy teljes sor – olyan – 43-as modell piacra kerülését vezeti fel, melyek magukban hordozzák az AMG géneket.
A Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupét látva már első pillantásra egyértelművé válik, hogy az AMG modellcsaládhoz tartozik. Többek között a sportos első és hátsó lökhárítókban, az egyedi hűtőrácsban, a méretes légbeömlőkben, valamint a hátsó szoknya diffúzorjában is jellegzetes Az AMG stílusjegyek köszönnek vissza, miközben az egyedi kipufogóvégződések csak fokozzák a modell különlegesség megjelenését. Természetesen a kétajtós Coupé hovatartozást “BITURBO – 4MATIC” felirattal ellátott első sárvédőívek, valamint a csomagtérajtón olvasható “AMG” (baloldalt) és “C 43” (jobboldalt) feliratok is jelzik. Ugyanakkor az összképet ötküllős, feketére fényezett AMG könnyűfém keréktárcsák teszik teljessé, amelyeken elöl 225/45 R18, hátul pedig 245/40 R18 méretű abroncsok feszülnek. Opcionálisan több, 19 colos kerékszett is a vásárlók rendelkezésére áll.
A Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupé belső tere szintén hangsúlyosan sportos kialakítást kapott, számos egyedi részletmegoldással. Ilyen például a vörös színű kontrasztvarrással ellátott, lecsapott alsó karimájú, többfunkciós bőrkormány, vagy a még nagyobb oldaltartással ellátott sportülések. Az atmoszférához a szériafelszerelés részét képező ARTICO műbőr / DINAMICA mikroszálas kombinációjú kárpitozás, valamint az ARTICO műbőrrel borított műszerfal is nagyban hozzájárul, vörös kontrasztvarrásokkal és biztonsági övekkel kiegészítve. A lelkesítő hangulathoz a világos, szálcsiszolt alumínium díszítőbetétek is rendesen hozzátesznek. A RACETIMER, a kilométeróra 280 km/h-ig tartó skálázása, valamint a kockás zászlót imitáló hátlapok már csak a hab a tortán.
A gépháztető alatt rejtőző 3-literes, V6-os, biturbo motor a Mercedes-Benz BlueDIRECT motorcsaládjának tagja, 367 lóerős csúcsteljesítménnyel és 520 Nm-es maximális nyomatékkal. Ennek köszönhetően a C 43 4MATIC Coupé mindössze 4,7 másodperc alatt képes teljesíteni, végsebességét pedig az elektronika korlátozza le 250 km/h-nál.
Sebességváltóját, a 9G-TRONIC automatát kimondottan a Mercedes-AMG C 43 4MATIC modellhez fejlesztették, és egyedi programozásnak köszönhetően lényegesen lerövidültek a kapcsolási idők. Sőt, az egyszerre akár több fokozattal történő visszaváltás jobb rugalmasságot tesz lehetővé, miközben a „gázfröccs-funkció” “Sport” és “Sport Plus” módban is fokozza az élményt. Egy, a középkonzolon elhelyezett kapcsolóval választható ki – többek között – a manuális üzemmód, amikor a kormány mögötti kapcsolófülekkel történhet a fokozatválasztás. Ilyenkor a vezérlés a leszabályozási fordulatszám elérésekor sem kapcsol fel automatikusan magasabb fokozatba.
Mindezek mellett a szériafelszereltség részét képezi az AMG RIDE CONTROL sportfutómű, mely a magas szintű menetdinamika és a kiváló komfort optimális elegyét nyújtja. Az átdolgozott első és hátsó futómű-tagok révén még pontosabb, feszesebb és agilisabb viselkedés jellemzi az autót. Mérséklődött a karosszériájának mozgása, jobb lett a tapadása és a keresztirányú dinamikája, határhelyzetben pedig semlegesebb viselkedést tapasztalhatunk. Ráadásul egy, a középkonzolon lévő gombbal három futómű-hangolási fokozat közül választhatunk: mind “Comfort”, mind “Sport”, mind pedig “Sport Plus” állásban az adott igényeknek megfelelően, automatikusan változtatja az adaptív rendszer a csillapítást.
Ennél is többet nyújt az AMG DYNAMIC SELECT menetprogram kapcsoló, hiszen segítségével egyetlen ujjmozdulattal személyre szabható a C 43 4MATIC Coupe karaktere. Az “Eco”, “Comfort”, “Sport”, “Sport Plus” és “Individual” programok spektruma a hatékonytól kezdve a kényelmesen keresztül egészen a rendkívül sportosig terjed. A rendszer többek között a motor, a váltó, a futómű és a kormánymű beállításait befolyásolja. Különösen “Sport Plus” programban élhető át az AMG modellekre jellemző élmény, mely a lenyűgöző menetdinamika mellett a hangélményre is vonatkozik. A hatékonyság fokozásáról “Eco” programban a Start/Stop rendszer mellett a vitorlázás funkció is gondoskodik: amennyiben a sofőr 60-160 km/h-s sebesség között leveszi a lábát a gázpedálról, a vezérlés szétkapcsolja a motort a hajtáslánctól, a fordulatszám alapjáratra csökken, és az autó hosszan kigurul, ezáltal csökkentve a fogyasztást.
Röviden összefoglalva: olyan sportos taggal bővült a C-osztály kínálata, mely rengeteg élménnyel ajándékozhatja meg a pilótát és az utasait. Genfben debütál.