Korda Erik a leggyorsabb magyar Bugacon

Tereprali (TR)

2016. március 19. szombat, 05:33

A Korda Racing párosa, Korda Erik és Csató Attila autózta a legjobb időt a bugaci Duna Aszfalt Kupa péntek délutáni nyitószakaszán a magyar mezőnyben, amivel a FIA CEZ értékelésben is megszerezték a harmadik helyet, Linninger Patrik pedig az Európa Bajnokságban sem talált legyőzőre.

Féléves szünetet követően Bugacon gyülekezett a Magyar Tereprali Bajnokság és az FIA Közép-Európa Zóna Kupa mezőnye, március közepén idén is a Duna Aszfalt Kupa indított útjára mindkét bajnoki pontvadászatot. A hosszúra nyúlt téli szünetet követően (utoljára tavaly szeptemberben rendeztek magyar bajnoki futamot) pénteken egy 11 kilométeres bemelegítő szakasszal hangolódhattak a versenyzők a versenytempóra, már akinek kellett.

Merthogy a mezőnyben sok olyan párost is találunk, akik már idén több ezer versenykilométert teljesítettek, itt van például a korábbi magyar bajnok Miroslav Zaplatal, aki egykori navigátorával, Tomas Ourednicekkel együtt a dél-amerikai Dakaron, Szalay Balázs pedig a Dakarba tartó klasszikus sivatagi versenyen, az Afriva Race-en kezdte az évet. A rajtvonalon ott volt még a futam címvédője, a szélvészgyors lengyel Marcin Lukaszewski így a mezőny erősségére nemigen lehet panasz. Velük szemben Korda Erik krosszmotorozással készült az idei szezonra, de úgy tűnik ez sem volt rossz választás, hiszen Erik autózta a legjobb időt a magyar versenyzők között, de Közép-Európa Kupában is csak a címvédő Lukaszewski és Zapletal volt nála egy picit gyorsabb.

 KR_BUGAC_D1_01

„Összességében elégedett vagyok a mai nappal, hiszen abszolút kockázatmentes autózással is tudtuk hozni a dobogós helyet.” – kezdte a nap értékelését Korda Erik. „Ennyi kihagyás után egy kis idő rámegy arra, hogy az ember elhiggye, mi mindenre képes az autó, szükség van néhány kilométerre, amíg visszaszokunk a versenytempóhoz, ezért nem is forszíroztuk a mai szakaszt. Az abszolút harmadik hely nekünk most tökéletes, a lényeg úgyis mindig az, hogy az utolsó szakasz céljában mi a helyzet, addig pedig még vár ránk két kemény nap.”

A Duna Aszfalt Kupa szervezői idén is kitettek magukért, hiszen magyar bajnokin ritka a 100 kilométer feletti szelektív szakasz, Bugacon viszont szombaton két, vasárnap pedig egy 110 kilométeres szelektív kerül terítékre. ”Azt hiszem a két holnapi hosszú szakasz után ki fognak rajzolni az erőviszonyok, de a vasárnapi célig senki sem dőlhet hátra. Egy ilyen versenyt nem az első métereken kell megnyerni, ezért szombaton mi is megpróbáljuk magunkat „beárazni” ebben a roppant erős mezőnyben, aztán a célig igyekszünk fokozni a tempót.”

A motorosoknál abszolút Korda Racing siker született, a quad-ról motorra nyergelő Linninger Patrik ugyanis már első motoros tereprali versenyén rögtön az élre állt, ráadásul Európa Bajnoki mezőnyben sem akadt nála gyorsabb. „Egy kicsit szokni kell még, hogy négy helyett csak két kerékre támaszkodhatok. Voltak ma olyan részei a pályának, amitől én egy kicsit tartottam, majd kiderült, hogy a motor ezeket tökéletesen megoldja, csak nekem is el kell ezt hinni. Kezdésként nem is álmodtam volna arról, hogy az EB mezőnyben is a legjobb idővel érek célba, de a java csak ezután következik, kíváncsian várom, mit tartogat a szombat.”

A Korda Racing motoros tagozata pénteken kisajátította a magyar bajnoki dobogó mindhárom fokát, Linninger Patrik mögött Tóth Attila csapott le a második helyre, Gyabronka Bence pedig harmadikként zárt, míg Kuba Richárd az ötödik helyről várja a szombati folytatást. A quadosok között is találunk Korda Racing versenyzőt a dobogón, Heiszer Károly az EB értékelés második helyén zárta a napot.

Forrás: www.formula.hu – RSS