Autó
2016. március 23. szerda, 15:05
A GLC Coupé dinamizmust kifejező megjelenése a figyelem központjában volt a 2015-ös Sanghaji Autószalonon. Mindössze egy évvel később az ígéretből valóság lett: az új GLC Coupé a tanulmányautó formanyelvét jóformán változások nélkül hozta át a sorozatgyártásba.
A többfunkciós SUV és az érzelmes kupé kombinációja kifinomult ízlésről és intelligenciáról árulkodik. A maga 4,73 méteres hosszával, 1,6 méteres magasságával és 2,87 méteres tengelytávjával a GLC Coupé dinamikus és kompakt megjelenést kelt. A változtatásokkal a kupé közel nyolc centiméterrel hosszabb és négy centiméterrel alacsonyabb, mint a GLC, amelynek alapjait az újdonság is örökölte.
A GLC Coupé sportkupékra jellemző, alacsonyan lejtő tetővonallal rendelkezik, miközben a gyémántmintás hűtőrács tovább hangsúlyozza sportosságát. Az
A-oszlop kevésbé meredeken lejt, miközben a tető elegáns íve egy tipikus kupé izmos hátsó végződésével ér össze. A keskeny, megosztott hátsó lámpák a középen elhelyezett csillaggal és a kontúros légterelő éllel az S-osztály Coupé által bevezetett formanyelvet követik, melyet a zászlóshajó után az összes új Mercedes-Benz kupé modell magáénak mondhat. A profilt nem töri meg a hátsó ablaktörlő, ugyanis a légáramlás nem szakad meg a hátsó légterelőig, vagyis menet közben nem csapódik fel víz a hátsó szélvédőre.
A jármű SUV származására utalnak az opcionálisan elérhető oldalsó fellépők. Az akár 20 colos méretben rendelhető kerekek, valamint a bőséges szabad magasság a GLC Coupé sportos ambícióit kibővítik a burkolatlan utakra is.
Belső tér kupé hangulattal és kimagasló minőséggel
A külső formai filozófiát követve a belső tér kupé hangulattal és kimagasló minőséggel várja az utasokat. A letisztultságot dinamikus sportossággal kombináló beltér a luxus modern értelmezését tárja elénk. Az elegánsan ívelő, egyetlen nagy panelből álló középkonzol és a különálló kijelző szintén a kidolgozás magasiskoláját követi, miközben a kimondottan tágas belső térben elmerülhetünk a modern exkluzivitás pihentető hangulatában.
Az opcionális AMG Line belső még dinamikusabb és sportosabb hatást kelt. A csomagban például ARTICO műbőr/DINAMICA mikroszálas kárpitozást találunk kétszínű kárpitozású sportülések opciójával.
Sport menetprogramok és DYNAMIC BODY CONTROL vagy AIR BODY CONTROL
Az új GLC Coupé szériában sportfutóművel érkezik, a DYNAMIC SELECT üzemmód-választóval pedig ötféle menetprogram közül választhatjuk ki a számunkra legmegfelelőbbet. Opcionálisan elérhető a DYNAMIC BODY CONTROL acélrugós sportfutómű állítható lengéscsillapítással.
A kategóriában teljesen egyedi módon a GLC Coupé-hoz is elérhető a többkamrás, elektromosan vezérelt, folyamatosan változó lengéscsillapítású AIR BODY CONTROL légrugózás, amely kivételes stabilitást és optimális kényelmet ígér sportos agilitással fűszerezve. SPORT+ üzemmódban az utazók érezhetik, hogy egy kimondottan nagy kanyarsebességekre képes kupéban ülnek, köszönhetően a 15 mm-rel alacsonyabbra beállított, feszesebb futóműnek. A COMFORT mód ezzel szemben különösen kényelmes rugózást biztosít puha futóművel, melynél a rugózási/csillapítási erőket a rendszer folyamatosan állítja, szükség szerint például feszesre – például egy hirtelen kikerülő manővernél. A rendszer kanyarodás közben csökkenti az oldaldőlést és akár 4 centiméterrel is képes csökkenteni a csomagtartó magasságát a könnyebb pakolhatóság érdekében.
A GLC Coupé sportos karakterisztikájának további fontos paramétere a hagyományos GLC SUV-hoz képest átdolgozott kormánymű. Az új rendszer közvetlenebb kormányreakciókat kínál még sportosabb rásegítési karakterrel SPORT és SPORT+ üzemmódban.
A kimagasló hatékonyság legfontosabb paraméterei
A dinamikus formaterv az új GLC Coupé esetében is rendkívüli aerodinamikáról gondoskodik. A mindössze 0,31-es légellenállási együtthatójával és a 2,53 m2-es homlokfelületével a GLC Coupé egyértelműen vezeti a szegmenst cd x A = 0,79-es értékkel. A jármű áramvonalas alapformája mellett a kivételes aerodinamikai teljesítményhez számos részletmegoldás is hozzájárul, így például a hűtő és a fényszóró környezetének tömítése, a hűtőrács lamellás lezárhatósága, valamint az optimalizált alsó burkolat.
A külső méretek és a hosszú tengelytáv – melyek a belső térkínálatot, valamint a csomagtartó méretét fokozzák –, valamint a gazdag alapfelszereltség ellenére a jármű mindössze 1710 kilogrammot nyom (GLC 250 4MATIC Coupé), mely kategóriája élmezőnyébe helyezi a modellt. Ehhez a teljesen új, intelligens anyagösszetételű karosszéria, vagyis az alumínium, és a nagy, valamint ultra nagy szilárdságú acél használata járul hozzá. Az alumínium alkatrészek csökkentik a futómű súlyát, a rugózatlan tömeg mérséklésével növelve a kényelmet. A 9G-TRONIC kilenc fokozatú automataváltó új magnézium háza további 12 kilóval csökkenti a tömeget.
Nyolc modellváltozat és a Mercedes-AMG csúcsmodell
Az új GLC Coupé összesen nyolc modellváltozatban lesz elérhető: az ügyfelek négy dízel és négy benzinmotor közül választhatnak, beleértve egy konnektoros hibridet és az erőteljes Mercedes-AMG modellt. A beszálló modellekben a négyhengeres dízelmotor két verzióját (GLC 220 d 170 lóerővel és GLC 250 d 4MATIC 204 lóerővel), valamint a négyhengeres turbómotor 211lóerős kiadását találjuk (GLC 250 4MATIC). Az őszi piaci start ezekkel az erőforrásokkal indul. További modellek 2016 végén lesznek elérhetők.
A GLC 350 e 4MATIC Coupé egy konnektoros hibrid agilis összkerékhajtással és kivételes hatékonysággal. Miközben álló helyzetből 100 km/h-ra a 320 lóerős hajtáslánc csupán 5,9 másodperc alatt gyorsítja a GLC Coupét, a végsebesség pedig 235 km/h, a csupán 59‑64 g/km-es széndioxid-kibocsátás a kategória legjobb értékét jelenti (előzetes adatok).
A dinamikus kupék kedvelőinek a Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC Coupé jelenti a tökéletes választást. A típus V6-os biturbó erőforrása 367 lóerőt szorít ki magából, az előzetes adatok alapján kevesebb, mint 5 másodperc alatt gyorsítva az autót 100 km/h-ra.
A modellek áttekintése:*
|
GLC 220 d 4MATIC Coupé |
GLC 250 d 4MATIC Coupé |
GLC 250 4MATIC Coupé |
Teljesítmény, lóerő |
170 |
204 |
211 |
Nyomaték, Nm |
400 |
500 |
350 |
Üzemanyag-fogyasztás, l/100 km |
5,0 |
5,0 |
7,0 |
CO2, g/km |
131 grammtól |
131 grammtól |
159 grammtól |
0-100 km/h |
8,3 mp |
7,6 mp |
7,3 mp |
Végsebesség, km/h |
210 |
222 |
222 |
Piaci bevezetés |
2016 ősz |
2016 ősz |
2016 ősz |
* Előzetes értékek